Teraz som si nakreslil na papier takú zjednodušenú modelovú situáciu. Trasa linky každým smerom trvá 10 minút, pričom na linke je 5-min. interval. V prípade, že by vodič musel každé kolo mať 15-min. prestávku a mal by po celý deň svoje vozidlo, potrebovali by sme na túto linku 10 vozidiel. (3 by stáli na konečnej A, 3 na B, 2 by šli z A do B a dve z B do A) Keby to bolo podľa toho systému "do búdy - von z búdy", ktorý ja spomínam a mali by sme požiadavku na priemernú rezervu vyrovnania meškania 10 minút, tak by stačilo 8 vozidiel, pretože na každej konečnej by vždy stáli len dve vozidlá (v momente príchodu/odchodu by tam minútu stálo len jedno). Čiže by sme ušetrili 2 vozidlá, čo je v tomto prípade úspora vozidiel 20%. Dokonca keby to nebola riziková trasa(a bol by napr. víkend), tak by stačila rezerva na meškanie 5 minút mínus nejaká manipulácia na obratisku, tak by sme ušetrili ešte ďalšie dva vozy. A to už by bola úspora 40%.
Ak by tu bol argument, že vodiči by chceli mať svoje vozy, tak možno by pomohlo za ušetrené finančné prostriedky zveľadiť pracovné prostredie, alebo finančne prilepšiť na výplatách...
Ak by mali vodiči v každom voze dobré prostredie, tak by im to ani tak nemuselo vadiť...
Ak by tu bol argument, že vodiči by chceli mať svoje vozy, tak možno by pomohlo za ušetrené finančné prostriedky zveľadiť pracovné prostredie, alebo finančne prilepšiť na výplatách...

Ak by mali vodiči v každom voze dobré prostredie, tak by im to ani tak nemuselo vadiť...
untrop
Re #59012 si: Poviem krátko: systém je efektívnejší takto. Chýba tomu iba zhustiť intervaly (na tých už hustých kapacitné vozidlá) a to aj v sedle.
Re #59021 d3k0: S tým šetrením to Andy myslel asi tak, že by sa tento princíp zapracoval do celkovej tvorby grafikon a služieb. Teda že tam, kde je to možné sa točia vozy a vodiči oddelene od seba k čo najefektívnejšiemu využitiu, bez nejakého obmedzovania, že voz visí vodičovi na krku celý deň. Ani vlakové čaty ZSSK nejdú z BA do KE a späť aj s nejakými prestávkami.