Reakcia na: kri #55796:
Ak sa už raz postaví prvý úsek tunela a začne sa v ňom prevádzka, nemal by som obavy o pokračovanie výstavby. Naopak, ak postavíš trať s iným rozchodom, iným napájaním a budeš na nej prevádzkovať vozidlá, ktoré možno ani nebudú spĺňať bezpečnostné nároky na možnú prevádzku pod zemou, ktorý politik sa podpíše pod plán "nedávno sme tu stavali električku za 8 miliárd, teraz ju ideme prerobiť, naspäť do autobusov ľudia"? To tzv. zakopávanie električky, teda výstavba hĺbených tunelov v centre samozrejme naruší prevádzku na existujúcich tratiach a to si opäť nijaký politik dlhú dobu nedovolí. Toto je moja základná výhrada proti súčasnému plánu, je finálnou etapou výstavby električiek, nie prvou etapou výstavby nového systému, ďalšia etapa v nedohľadne a doprava cez centrum sa bude iba zhoršovať, čo povedie k presunu funkcií centra do iných oblastí. Čo sa už deje dnes.

Stale sa vsak da elektricka zakopat pod zem...
yale
Tých 30 rokov sa to riešilo aj preto, lebo tých odborníkov bolo málo a nemali hlavné slovo. A úroveň súčasného projektu podľa mňa nehovorí o nejakom zlepšení, tá štúdia o petržalskej trati mi pripadá písaná rovnakým štýlom ako nedávny "audit DPB" a v mnohých pasážach je diskutabilná.