Reakcia na: aquila #53796:
Áno, to si si vybral skutočne výbornéí príklady. V Portugalsku a NAJMÄ v Grécku skutočne dokázali z európskych peňazí veľa vybudovať a hlavne ich dokázali veľa naliať do akejsi diery, kde bez stopy zmizli.Vo všeobecnosti, všetky tie teoretické reči "by sa dalo, keby sa chcelo" a podobne mi veľmi prudko pripomíénajú dvoch iných návštevníkov tjeto diskusie - yaleho a Sommeliera. Keďže Sommeliera nejako v poslednom čase nevidno, nebudeš náhodou Ty jeho reinkarnáciou?
Čo sa týka nepoužiteľnosti "návštevnaj knihy", tak za seba môžem povedať, že mi vyhovuje. Ak sa Ti nepáči, môžeš si vybudovať vlastnú, konkurenčnú diskusiu a úspešne na ňu odlákavať návštevníkov iMHD. Za seba hovorím, že ja ostanem tu, ľudí z iMHD poznám, máme vyjasnené názory a vieme, o čom sa bavíme.
aquila
preco ponechat aj cestnu dopravu na starom moste ? kvoli kapacitnemu problemu bratislavskych mostov, ktore su neni vyriesene ani po dostavbe apolla.
a aj mimourovnove krizovanie tohto hrdla sa da vyriesit ked sa bude chciet. a aj dopravne
bojim sa prave toho "provizorneho" (rozumej staleho) napojenia elektriciek, ktore bude robit chaos .. a _ohromen_ zdrzovanie ...
ale odhadujem ze solidne vyriesenie len tohto bodu pre dobre krizovanie rychloelekricky, elektricky a cesty by bolo docela drahe 1-1,5 miliardy minimalne ...
primestke vozidla su v pohode, to je skor ten mensi problem. aj stary rad 560 by to v pohode zvladal. si pozri rakuske s-bahn, absolutne ziadny problem to nie je a pritom su to primarne primestke jednotky ...
ohladne rozchodu, to nechcem zacinat, lebo je 1000 pre a 1000 proti..
a zeleznicu som nesituoval do ulohy NDS, ale do ulohy toho ze budovanie NDS z toho moze mat velke vyhody a bude to dalsie prepojenie. vo viedni tiez nie je s-bahn kostra, ale len doplnok a velmi dobry, co sa odlahcenia tyka.
Beus: radio som nezjedol a ani sa nepovazujem za mudrca
co sa tyka niv, pointa je v tom, ze tam tie koridory su (okrem poistovne) respektovane, aj VUBka aj nova budova co tam vyrasta. a koniec koncov, keby si poriadne cital hovoril som o _pozdemnej_ stanici na styl wien rennweg popripade st. marx. treba vidiet, a uvidis ze to ide
a hlavne preto by bolo vhodna spolupraca, ze ked sa uz robi tunel, tak je jednoduchsie docasne na tomto useku obmedzit dorpavu a urobit hlbeny tunel pre zeleznicu a aj pre rychloelektricku => v tom je ta pointa spoluprace
aj na zapade je bezne, ze na takychto miestach jednoducho uzavru jeden pruh, a urobia tam hlbeny tunel pre metro/elektricku, co sa v tychto priestoroch v pohode da ...
cize preto hovorim o spolupraci a usetrenych miliardach.