Ad. priama linka od každého vchodu z Petržalky na Hlavnú stanicu: Tak ja tú priamu linku mám, ale musím si na ňu prejsť na zastávku asi 300m. To je relatívne exkluzívne. Avšak čo z toho, že mi ide priama linka na Hlavnú Stanicu, keď sa do nej nedostanem. 7. 9. 2005 som išiel aj s veľkým ruksakom (ten "tibet") a stanom extra cca na 13tu hod. na vlak na hl. St. V dostatočnom predstihu som išiel na linku 61. Prišla na -3, ale taká preplnená, že sa do nej nedostali žiadni ďalši ľudia bez batožiny, a ni to ešte ja s veľkým vakom. Inkrimnovaná linka zbiera okrem nižšiespomínaného letiska aj viac SOU a SPŠ na Ivánskej ceste. Práve študenti rôznych tried spomenutých škôl mnou vybraný spoj úplne preplnili. A vtedy by som si bol býval prestúpil, ln aby mi išli relatívne prázdne spoje. Ideálne by som to mal s kombináciou 53 - zimná aréna - 74 - všetko relatívne prázdne, no lenže v tom čase (12:45) majú 20 - 30 minútové intervaly, samozrejme bez náväznosti.
A Petržalka? Ak vynecháme priamu linku 93, majú možnosti 95 +1 - z uvedených má linka 1 celodenný interval 12 minút, a na rozdiel od kĺbového plyňáku má 2xT3 zaručene dostatočnú kapacitu. Alebo 68 + na hrane 201. Všetko husté intervaly. Do tej 201 sa na Záhradníckej zvyčajne dá nastúpiť aj s batožinou, až taká preplnná nechodí..
Aj do linky 61 by som sa dostal, keby chodila každých 12 min. v sedle, ako 68, alebo každých 8, 57 min., ako linka 201.
Nakoniec som išiel linkou 204, ktorá sa od Trnka ale tiež kvalitne zaplnila, no a od SAV aj s batožinou peši. Ale s tým nemám problém, takisto, ako by nemali mať problém väčšina Petržalčanov v strednom veku prejsť od SAV z liniek 83/84.
Iná vec je, že je to ideálne od Sokolskej, ale tam je to zakázané.
Takže zhrnutie a záver: radšej si pri ceste na hl. st. s batožinami prestúpim - ako mať priame spojenie - linku, do ktorej sa ale nedostanem. ?
A Petržalka? Ak vynecháme priamu linku 93, majú možnosti 95 +1 - z uvedených má linka 1 celodenný interval 12 minút, a na rozdiel od kĺbového plyňáku má 2xT3 zaručene dostatočnú kapacitu. Alebo 68 + na hrane 201. Všetko husté intervaly. Do tej 201 sa na Záhradníckej zvyčajne dá nastúpiť aj s batožinou, až taká preplnná nechodí..
Aj do linky 61 by som sa dostal, keby chodila každých 12 min. v sedle, ako 68, alebo každých 8, 57 min., ako linka 201.
Nakoniec som išiel linkou 204, ktorá sa od Trnka ale tiež kvalitne zaplnila, no a od SAV aj s batožinou peši. Ale s tým nemám problém, takisto, ako by nemali mať problém väčšina Petržalčanov v strednom veku prejsť od SAV z liniek 83/84.
Iná vec je, že je to ideálne od Sokolskej, ale tam je to zakázané.
Takže zhrnutie a záver: radšej si pri ceste na hl. st. s batožinami prestúpim - ako mať priame spojenie - linku, do ktorej sa ale nedostanem. ?
Papyr
Ked si pozeram fotografie Stareho mosta, vidim, ze na Starom moste vedie po jeho vychodnom okraji teleso byvalej zeleznicnej trate. Napadlo ma, ze Stary most vlastne vobec netreba zbavovat individualnej automobilovej dopravy, ak by sa elektrickova trat v smere do centra postavila v tom mieste, kde su dnes pozostatky tej zeleznicnej trate. V opacnom smere, do Petrzalky, by bola elektrickova trat vedena v tom istom pruhu, ako IAD. Stary most by nadalej bol prejazdny pre IAD, pricom v smere na Stare mesto by mali auta pruh len pre seba a v smere na Petrzalku by mali spolocny pruh s elektrickou. Predpokladam, ze zapchy osobnych aut by sa tak ci tak tvorili len v smere na Stare mesto, ale nie na Petrzalku, cim by elektrickova doprava v oboch smeroch bola volna a nezdrziavana.
Su nejake vazne dovody, preco by to takto neslo? (Dufam, ze uz sa o tom nediskutovalo predtym, nechce sa mi hladat v starych prispevkoch.)