Reply on: Papyr #51401:
stary most bol postaveny ako provizorium sovietskou armadou, sluzi dodnes avsak velmi dlho sa dlabalo na jeho akukolvek udrzbu, takze hlavne cestna cast (zeleznicna je na tom o trochu lepsie) ma uz svoje technicke problemy a aj keby tadial elektricka vies nemala, bolo by nutne ju v dohladnom case rekonstruovat. Okrem toho volakesi plavebne normy urcuju taku neaku vec ako plavebny gabarit; no a podla tychto noriem je vyska mostovky prilis blizko hladine dunaja a je potrebne ju o neaky ten kusok zdvihnut... Bratislavsky stary most je ak sa nemylim poslednym takymto mostom na dunaji (druhy bol v byvalej juhoslavii, ale o jeho "upravu" sa postarali americke vojska)A na zaver.... sirka jazdnych pruhov cestnej casti stareho mosta ak sa nemylim vonkoncom nevyhovuje normam, su prilis uzke...
taktiez odstranenie cestenj premavky zo stareho mosta vyrazne zjednodusi situaciu na safarikovom namesti; pocas uzavretia stareho mosta bolo safarikovo nam. prejazdne bez akychkolvek problemov vo vsetkych zvysnych smeroch...
Papyr
Ked si pozeram fotografie Stareho mosta, vidim, ze na Starom moste vedie po jeho vychodnom okraji teleso byvalej zeleznicnej trate. Napadlo ma, ze Stary most vlastne vobec netreba zbavovat individualnej automobilovej dopravy, ak by sa elektrickova trat v smere do centra postavila v tom mieste, kde su dnes pozostatky tej zeleznicnej trate. V opacnom smere, do Petrzalky, by bola elektrickova trat vedena v tom istom pruhu, ako IAD. Stary most by nadalej bol prejazdny pre IAD, pricom v smere na Stare mesto by mali auta pruh len pre seba a v smere na Petrzalku by mali spolocny pruh s elektrickou. Predpokladam, ze zapchy osobnych aut by sa tak ci tak tvorili len v smere na Stare mesto, ale nie na Petrzalku, cim by elektrickova doprava v oboch smeroch bola volna a nezdrziavana.
Su nejake vazne dovody, preco by to takto neslo? (Dufam, ze uz sa o tom nediskutovalo predtym, nechce sa mi hladat v starych prispevkoch.)