Reply on: Papyr #51401:
stary most bol postaveny ako provizorium sovietskou armadou, sluzi dodnes avsak velmi dlho sa dlabalo na jeho akukolvek udrzbu, takze hlavne cestna cast (zeleznicna je na tom o trochu lepsie) ma uz svoje technicke problemy a aj keby tadial elektricka vies nemala, bolo by nutne ju v dohladnom case rekonstruovat. Okrem toho volakesi plavebne normy urcuju taku neaku vec ako plavebny gabarit; no a podla tychto noriem je vyska mostovky prilis blizko hladine dunaja a je potrebne ju o neaky ten kusok zdvihnut... Bratislavsky stary most je ak sa nemylim poslednym takymto mostom na dunaji (druhy bol v byvalej juhoslavii, ale o jeho "upravu" sa postarali americke vojska)A na zaver.... sirka jazdnych pruhov cestnej casti stareho mosta ak sa nemylim vonkoncom nevyhovuje normam, su prilis uzke...
taktiez odstranenie cestenj premavky zo stareho mosta vyrazne zjednodusi situaciu na safarikovom namesti; pocas uzavretia stareho mosta bolo safarikovo nam. prejazdne bez akychkolvek problemov vo vsetkych zvysnych smeroch...
inTony
Inzercia
Podľa stanoviska Výskumného ústavu dopravného v Žiline, vypracovaného pre mestskú časť Petržalka, najvhodnejším pre Bratislavu je definitívne riešenie dopravy - to znamená nosný systém. Podľa odborníkov by Bratislava nemala pristúpiť k dočasnému riešeniu, teda k pozemnej električke, ktorá by na nejaké obdobie rozšírila súčasnú dopravu.
Nosným systémom by mala byť rýchlodráha, jej časť by bola pod zemou. Mesto sa myšlienky na metro už dávnejšie vzdalo pre vysoké náklady a nevhodné podložie v Petržalke. Počas výstavby by sa rýchlodráha v centre na súčasnú sieť napájala postupne jednotlivými stanicami.
Podľa výskumného ústavu nie je vhodné odďaľovať výstavbu nosného systému dočasným riešením. Každé posunutie výstavby spôsobí nárast nákladov, hovorí štúdia. Konštatuje, že vynechaním dočasného riešenia sa ušetrí.
Súčasný stav a zvýšený počet cestujúcich možno podľa žilinských odborníkov riešiť pridaním autobusových spojov.
Ústav okrem iného upozorňuje, že Starý most by aj napriek rekonštrukcii zvládol nápor električiek iba s vylúčením ostatnej cestnej dopravy. Tá sa však logicky presunie na Nový most alebo na Most Apollo.
SME 12.10.2005