Reakcia na: KLF #51404:
Nuz s tou preferenciou to nie je take lahke ako to vyzera. Aby to fungovalo, musi byt senzor dostatocne vzdialeny od miesta krizovatky, co sa neda vzdy splnit, najma ked pred krizovatkou je zastavka, vtedy by bolo azda lepsim riesenim ako senzor nejaka dialkova siganlizacia ako maju trolejbusy, ktorou by vodic dal signal, ze chce odist zo zastavky, lenze to by bolo treba vsetky elektricky vybavit niecim takym. Dalsi problem je, ze aj ked pride teda elektricka ku krizovatke, nemoze casto hned prejst, napriklad si predstav situaciu, ze auta dostanu zelenu, prave sekundu potom vsak prejde elektricka cez senzor - situacia ze skoci zelena a o sekundu by skocila cervena je velmi nebezpecna, vodici aut necakaju, a je to dost logicke, ze sekundu po tom ako dostanu zelenu skoci cervena, to moze skoncit autom pod elektrickou, a este navyse ked elektricka bude rozbehnuta kedze nestala, alebo moze sa stat v lepsom pripade ze niekto vpredu si cervenu vsimne ale za nim si to nevsimnu a narazia donho. Myslim ze to su hlavne dovody preco preferencia nefunguje idealne.
Papyr
Ked si pozeram fotografie Stareho mosta, vidim, ze na Starom moste vedie po jeho vychodnom okraji teleso byvalej zeleznicnej trate. Napadlo ma, ze Stary most vlastne vobec netreba zbavovat individualnej automobilovej dopravy, ak by sa elektrickova trat v smere do centra postavila v tom mieste, kde su dnes pozostatky tej zeleznicnej trate. V opacnom smere, do Petrzalky, by bola elektrickova trat vedena v tom istom pruhu, ako IAD. Stary most by nadalej bol prejazdny pre IAD, pricom v smere na Stare mesto by mali auta pruh len pre seba a v smere na Petrzalku by mali spolocny pruh s elektrickou. Predpokladam, ze zapchy osobnych aut by sa tak ci tak tvorili len v smere na Stare mesto, ale nie na Petrzalku, cim by elektrickova doprava v oboch smeroch bola volna a nezdrziavana.
Su nejake vazne dovody, preco by to takto neslo? (Dufam, ze uz sa o tom nediskutovalo predtym, nechce sa mi hladat v starych prispevkoch.)