Sakris...coskoro nebudem mat ani na platenie netu a vy chcete prerabat celu el. siet :)))Prosiiim vaaas...naco! Skoda penez...(ktore aj tak nie su 
A ak niekto chce stavat metro...a bude to FAKT CHCET /lebo z toho bude nieco mat - stat/, budu aj peniazky...a vasu 1435kovu siet vam ototo...Zamerajme sa na rozsirovanie nasej 1000 a CKD sa urcite nevede tak dobre, aby mohla odmietat zakazky, aj ked na 1000ky. Podpise sa zmluva o dlhodobej dodavke ci nieco take /nie som ekonom/, teda budu mat zarucene ze bude staly odber masin

A ak niekto chce stavat metro...a bude to FAKT CHCET /lebo z toho bude nieco mat - stat/, budu aj peniazky...a vasu 1435kovu siet vam ototo...Zamerajme sa na rozsirovanie nasej 1000 a CKD sa urcite nevede tak dobre, aby mohla odmietat zakazky, aj ked na 1000ky. Podpise sa zmluva o dlhodobej dodavke ci nieco take /nie som ekonom/, teda budu mat zarucene ze bude staly odber masin

KLF
No ocujte. 1000 je pekna historicka zalezitost a v podstate aj zavideniahodna svojim sposobom, lebo 1000mm rozchod sa v Europe prevadzkuje asi este v 2 mestach, kde uz maju ale nerataju s kupou novych vozov pre tento rozchod. Povod ma este v konskej elektricke, co je tiez z historickeho hladiska zaujimava vec. Ale pre nas je uz nerentabilne drzat sa 1000mm rozchodu. Za 1. pre nas uz fakt asi nikoho "nebavi" vyrabat podvozky, za 2. zoberme si stabilitu vozov. Uvediem priklad - predstavte si, ze sa veziete na zirafe, ktora ma nohy v jednej linii a slape ako modelka. ;)) A predstavte si, ze sa vezete na zirafe, ktora chodi nasiroko, akoby pila vodu. :)) Na KTOREJ by ste sa citili stabilnejsie ??? No samozrejme na tej, ktora chodi nasiroko. Bude vas menej hadzat zo strany na stranu. Je to fyzika, pre podrobnejsie vysvetlovanie tu nie je priestor, ale ak niekto chce, vysvetlim mu to osobne.