Reakcia na: Sommelier #44547:
Moje putovanie Parížom je síce už staršieho dáta, ale využitie metra bolo naschodnejším spôsobom rýchleho a efektívneho "premiestnenia sa". ? Treba povedať, že po Paríži - ak je človek turista, resp. návštevník sa chodí hlavne peši; ❤ ale na presun po meste je vybudovaná pomerne veľmi dobre fungujúca a variabilná sieť dopravy - do vzdialenenjších okresov mesta chodia prímestské vlaky a autobusy; centrum odľahčuje metro a autobusová doprava. S taxíkmi nemám skúsenosti-dokonca si neviem v pamäti vybaviť ani jeden. ? Metro v čase mojich ciest Francúzskom nebolo najmodernejšieho vzhľadu - súpravy boli temer komplet pografittované a powritované, vlaky boli dizajnovo dosť hrubého výzoru (základnej farby tak lila-sivej) s hrubým gumovým spodkom. Premávali však rýchlo a účelne. Kolorit metra dopĺňali potulní muzikanti a svojrázni žobráci - jeden sa dokonca presúval s veľkou harfou! ? Električku si nepamätám vôbec a trolejbusy len hmlisto. Busy boli väčšinou kĺbové, nízkopodlažné automatiky domácej výroby (Renault).❤ ?
Sommelier
Presne s Tebou suhlasim, zalezi na inych systemoch. Pisal som o ulohe zeleznice. V BB ale saliny nechodia. Nevadi.
Sorry s tou Dejvickou - mam to fixnute ako Dejvicka a je to Evropska. Ja som pisal o Motole a Letisku... Ta stavba je v Prahe rovnako odklepnuta ako u nas Petrzalska elektricka.
Nikto o tom nic nevie. Presne tak. Bratislavsky dopravny system je taka lochneska prisera.
O rozpoctoch som nepisal. Pisal som iba o tej moznosti, ze by DP dostal + stvornasobok trzby za listky - tak ako v Prahe. Neviem kolko to je momentalne presne, ale urcite tolko nedostava ani zdaleka.
Este raz:
Nebojujem proti elektricke !
Ako sa da v Bratislavskych podmienkach zrealizovat jej bezpecnost, bezbarierovost, plynulost, spolahlivost, kapacitnost, komfortnost,... ?
Vyjadrujem len nazor, ze stavat akykolvek novy system na povodnych elektrickovych radialach je v BA nevhodne riesenie.
Ak sa napriklad vybuduje stanica autobusov, vlakov a zachytne parkovisko niekde za Racou, Pieskami, DNV s prestupom na Bratislavsku salinu, chce mi niekto povedat, ze nou budem s FREKVENCIOU zastavok v meste rychlejsie ako autom ?
Tam je totiz kamienok urazu. Vo frekvencii zastavok a zastavovania, ktore budu musiet aj rychlejsie, lepsie,... elektricky aj po prestavbe na atomovy pohon absolvovat.
Takze ak nebudem pri pouziti NDS elektricky v meste rychlejsie, nema zmysel vyhadzovat peniaze oknom.