Reakcia na: fobust #41756:
Trosku som to skomolil. Takze mali nizsiu hmotnost, co vies. Ono to boli take "polotazke" a mali premavat aj v kratsich supravach - dvojvozove s pripadnym rozsirenim na stvorvozove supravy. Projektovane boli na max. dlzku troch dvojiciek, cize 6 vozov. Pokial viem, tak ruske metro premavalo najkratsie ako 3 vozove. Zato viem aj o pripadoch, ked jazdili 5 vozove supravy T3. ?
tr3mp
Re #41735 Jonny: Keď porovnávaš vyťaženosť úseku Janíkov Dvor - Trnavské mýto pri metre a pri rýchlodrážnej električke, porovnávaš neporovnateľné. V prvej fáze prevádzky rýchlodrážnej električky (Janíkov dvor - Bosákova) nebude možné porovnávať kapacitu týchto systémov minimálne z dôvodu ich nerovnakej trasy. Akonáhle sa nájdu peniaze a dobudujú sa ďalšie úseky (zrejme Bosákova - centrum, centrum - Hlavná stanica, Hlavná stanica - Trnavské mýto), porovnanie bude relevantné. Ale už v prvej fáze, ktorá povedie tunelom popod Dunaj, sa systém stane plne segregovaným a nič nebráni nasadiť aj dlhšie a kapacitnejšie súpravy. Ale pozor, aby systém dosahoval špičkový interval predpokladaný ako rýchlodrážna električka (90 s.) a zároveň poskytoval max. špičkovú kapacitu predpokladanú pre rok 2030 (na úseku Petržalka centrum - Pribinova 19 359 os./šp. hod.), kapacita vlaku by musela byť 485 osôb, či je len o 25 osôb viac ako súprava 3x T3. Na trase A je to len 15 962 osôb/šp.hod., v úseku Kráľovské údolie - Podhradie, čo je kapacita súpravy 400 os.