Reakcia na: fobust #41762:
Každú poslednú stredu v mesiaci? Tak to pochybujem. Vyhliadkové jazdy sú vzácne a v súčasnosti (posledných a budúcich pár mesiacov) aj nemožné, nakoľko jeden vozeň (z trojvozovej zachovanej hist. súpravy) je vraj na "generálke" a ostatné to tiež čaká.Ako Vševedko spomínal, reč bola o "reko" súpravách 8171M, ktoré už dávno mali byť z trasy C stiahnuté, ale ešte stále sa jedna-dve-tri denne objavujú ?
All: Sorry za OT, ja viem, pražské metro by sa malo rozoberať inde...
tr3mp
Re #41735 Jonny: Keď porovnávaš vyťaženosť úseku Janíkov Dvor - Trnavské mýto pri metre a pri rýchlodrážnej električke, porovnávaš neporovnateľné. V prvej fáze prevádzky rýchlodrážnej električky (Janíkov dvor - Bosákova) nebude možné porovnávať kapacitu týchto systémov minimálne z dôvodu ich nerovnakej trasy. Akonáhle sa nájdu peniaze a dobudujú sa ďalšie úseky (zrejme Bosákova - centrum, centrum - Hlavná stanica, Hlavná stanica - Trnavské mýto), porovnanie bude relevantné. Ale už v prvej fáze, ktorá povedie tunelom popod Dunaj, sa systém stane plne segregovaným a nič nebráni nasadiť aj dlhšie a kapacitnejšie súpravy. Ale pozor, aby systém dosahoval špičkový interval predpokladaný ako rýchlodrážna električka (90 s.) a zároveň poskytoval max. špičkovú kapacitu predpokladanú pre rok 2030 (na úseku Petržalka centrum - Pribinova 19 359 os./šp. hod.), kapacita vlaku by musela byť 485 osôb, či je len o 25 osôb viac ako súprava 3x T3. Na trase A je to len 15 962 osôb/šp.hod., v úseku Kráľovské údolie - Podhradie, čo je kapacita súpravy 400 os.