Primátor vymenoval komisiu pre názov mosta
O názve piateho mosta cez Dunaj, ktorého stavebné práce sa pomaly chýlia ku koncu, sa ešte stále nerozhodlo. "Pôvodne sme chceli názov mosta vybrať do konca roka, stále však prichádzali rôzne podnety od občanov," vysvetľuje hovorkyňa magistrátu Eva Chudinová.
Primátor prednedávnom vymenoval komisiu, ktorá dostala za úlohu spracovať výsledky všetkých možných ankiet a listov Bratislavčanov. Jej predsedom je námestník primátora Štefan Holčík, členmi sú historik Mikuláš Gažo, fotograf Karol Kállay, jeden architekt a traja členovia mestského zastupiteľstva. "Komisia vypracuje návrh pre mestské zastupiteľstvo, ktoré potom vyberie najvhodnejší názov mosta," hovorí Chudinová. Komisia nedostala žiadne pokyny, ako pri práci postupovať, ani žiadny termín. Na magistráte im chceli nechať potrebnú voľnosť, aby ich vypracovanie bolo čo najkvalitnejšie. Ešte teda nie je isté, kedy most dostane svoj definitívny názov, ako však ubezpečila Chudinová, určite to bude pred jeho otvorením. Práce na premostení by mali byť hotové do mája budúceho roka. Most spojil oba brehy už pred niekoľkými týždňami. Na petržalskej strane je ukončený násyp privádzača a položené sú jednotlivé vrstvy vozovky okrem najvrchnejšej. Ukončená je už aj nosná konštrukcia lávky pre cyklistov, tesne pred dokončením je aj lávka pre chodcov. Na ľavom brehu už dokončili nosnú konštrukciu estakády, prebieha betonáž nosných konštrukcií lávok a iné dokončovacie práce. V najbližších mesiacoch budú na moste inštalovať osvetlenie, radarovú a svetelnú signalizáciu a iné doplnky stavby.
Na stavbu mosta nadväzujú aj ďalšie práce súvisiace so zmenami dopravnej infraštruktúry na ľavom brehu, aby autá smerujúce z Petržalky neuviazli po zjazde z mosta v zápchach. Prednedávnom ukončili rekonštrukciu križovatky Košická - Mlynské Nivy - Prievozská, na prestavbu čakajú ešte mnohé objekty v lokalite Miletičovej.
Koľko bude stáť most Košická
Na výstavbu piateho premostenia rieky do týchto dní vynaložili investori takmer tri miliardy korún, vyše dvoch miliard na stavebnú časť, zvyšok na prípravné práce, projektovú dokumentáciu, inžiniersku činnosť a náklady hradené z investícií.
Výstavba mosta mala podľa odhadu z roku 2001 stáť 3,6 miliardy. Investor stavby, mestská spoločnosť Metro, prednedávnom požiadal vládu o navýšenie tejto sumy o ďalších 680 miliónov. S premostením Dunaja v tejto lokalite sa počítalo už od 70-tych rokov. S výstavbou sa začalo vlani vo februári, prvé autá by po moste mali prejsť v máji 2005.
O názve piateho mosta cez Dunaj, ktorého stavebné práce sa pomaly chýlia ku koncu, sa ešte stále nerozhodlo. "Pôvodne sme chceli názov mosta vybrať do konca roka, stále však prichádzali rôzne podnety od občanov," vysvetľuje hovorkyňa magistrátu Eva Chudinová.
Primátor prednedávnom vymenoval komisiu, ktorá dostala za úlohu spracovať výsledky všetkých možných ankiet a listov Bratislavčanov. Jej predsedom je námestník primátora Štefan Holčík, členmi sú historik Mikuláš Gažo, fotograf Karol Kállay, jeden architekt a traja členovia mestského zastupiteľstva. "Komisia vypracuje návrh pre mestské zastupiteľstvo, ktoré potom vyberie najvhodnejší názov mosta," hovorí Chudinová. Komisia nedostala žiadne pokyny, ako pri práci postupovať, ani žiadny termín. Na magistráte im chceli nechať potrebnú voľnosť, aby ich vypracovanie bolo čo najkvalitnejšie. Ešte teda nie je isté, kedy most dostane svoj definitívny názov, ako však ubezpečila Chudinová, určite to bude pred jeho otvorením. Práce na premostení by mali byť hotové do mája budúceho roka. Most spojil oba brehy už pred niekoľkými týždňami. Na petržalskej strane je ukončený násyp privádzača a položené sú jednotlivé vrstvy vozovky okrem najvrchnejšej. Ukončená je už aj nosná konštrukcia lávky pre cyklistov, tesne pred dokončením je aj lávka pre chodcov. Na ľavom brehu už dokončili nosnú konštrukciu estakády, prebieha betonáž nosných konštrukcií lávok a iné dokončovacie práce. V najbližších mesiacoch budú na moste inštalovať osvetlenie, radarovú a svetelnú signalizáciu a iné doplnky stavby.
Na stavbu mosta nadväzujú aj ďalšie práce súvisiace so zmenami dopravnej infraštruktúry na ľavom brehu, aby autá smerujúce z Petržalky neuviazli po zjazde z mosta v zápchach. Prednedávnom ukončili rekonštrukciu križovatky Košická - Mlynské Nivy - Prievozská, na prestavbu čakajú ešte mnohé objekty v lokalite Miletičovej.
Koľko bude stáť most Košická
Na výstavbu piateho premostenia rieky do týchto dní vynaložili investori takmer tri miliardy korún, vyše dvoch miliard na stavebnú časť, zvyšok na prípravné práce, projektovú dokumentáciu, inžiniersku činnosť a náklady hradené z investícií.
Výstavba mosta mala podľa odhadu z roku 2001 stáť 3,6 miliardy. Investor stavby, mestská spoločnosť Metro, prednedávnom požiadal vládu o navýšenie tejto sumy o ďalších 680 miliónov. S premostením Dunaja v tejto lokalite sa počítalo už od 70-tych rokov. S výstavbou sa začalo vlani vo februári, prvé autá by po moste mali prejsť v máji 2005.
Ámos Keynes
Re #39168 Bigmac: Nie ja si stále myslím, že tá plynofikácia nie je zlá vec, ale nie pri týchto podmienkach. Keby sa postavila plnička vo vozovni a mesto by povedalo: "No nemáme 350 miliónov na nové busy, ale dáme vám 200 miliónov a DPB kúpi 15 nových sól a 5 kĺbových či 15metrových a 10 kĺbakov pošle do plynu tak toto je riešenie. Ale nie takto ako sa to robí tu. Ak chceme prevádzkovať voz 15 rokov, tak po desiatich musí ísť na GO, prečo ju nespojiť s plynofikáciou.
Neverím, že plynofikácia (v Zlíneri, nie v Starku) zvýšila poruchovosť. Keby nešli na GO sú viac poruchové ako teraz, aspoň si to myslím, len jednoducho sú to 13 až 11 ročné vozy a taký po žiadnej GO nebude ako nový.
Re #39175 m@rtin: To znamená, že Praha ako jediné mesto na svete nemá problém s narastajúcou IAD? Ta Praha je skutočne zlatá. Veď si mi vravel, že NP vozy sa budú vyraďovať po 15 rokoch (to som zvedavý ako to ten Neoplan, v ktorom som sa viezol vydrží, lebo mal viac vyplieskaný motor ako hociktorý náš TAMbus) a Karosy 900 od 12 do 13 rokov.
Som si istý, že takmer nikto DPB nechce prevádzkovať 15 rokov staré autobusy(okrem Ikarusofilov), ono proti prevádzkovaniu nových autobusov je zatiaľ iba mesto.
Keby mala Praha údržbu ako DPB tak som si istý, že by ich nevyraďovala po piatich rokoch. Nemala by na to, keďže ako sám vravíš nemá ani na nákup len NP vozov a kupuje Karosy 900.