Reply on: m@rtin #39192:
k bodu 3. - praha ma HDP na obyvatela 164%. Lenze to je statisticke cislo ziskane ako vytvorene HDP delene poctom obyvatelov. Lenze pocet obyvatelov je len ten oficialne registrovany - ktory je daleko mensi ako pocet realne zijucuch a teda ludi realne tvoriacich HDP v prahe. To iste sa inak tyka aj bratislavy a kazdeho mesta kam prichadzaju desattisice ludi za pracou - ci uz prichadzaju kazdy den alebo tu aj docasne ziju, bez prihlasenia docasneho pobytu na prislusnom urade.
to ze ma praha rozpocet 42mld a bratislava asi desatinu toho, nie je nijak zasluhou prahy alebo bratislavy, ale toho ze zakon CR o hlavnom meste je iny ako zakon o hlavnom meste na slovensku - praha totiz si moze nechat vsetky danove prijmy vybrate na jej uzemi ale bratislave prideluje prostriedky vlada, keby bratislava mala take danove prava ako praha, tak tiez ma prijem na takej urovni (na obyvatela). Navyse problem spomenuty vyssie s tym ze sa docasne zijuci obyvatelia neprihlasuju k prechodnemu alebo trvalemu pobytu sposobuje bratislave straty prijmov, kedze vlada prerozdeluje peniaze podla poctu obyvatelov.
Ámos Keynes
Re #39168 Bigmac: Nie ja si stále myslím, že tá plynofikácia nie je zlá vec, ale nie pri týchto podmienkach. Keby sa postavila plnička vo vozovni a mesto by povedalo: "No nemáme 350 miliónov na nové busy, ale dáme vám 200 miliónov a DPB kúpi 15 nových sól a 5 kĺbových či 15metrových a 10 kĺbakov pošle do plynu tak toto je riešenie. Ale nie takto ako sa to robí tu. Ak chceme prevádzkovať voz 15 rokov, tak po desiatich musí ísť na GO, prečo ju nespojiť s plynofikáciou.
Neverím, že plynofikácia (v Zlíneri, nie v Starku) zvýšila poruchovosť. Keby nešli na GO sú viac poruchové ako teraz, aspoň si to myslím, len jednoducho sú to 13 až 11 ročné vozy a taký po žiadnej GO nebude ako nový.
Re #39175 m@rtin: To znamená, že Praha ako jediné mesto na svete nemá problém s narastajúcou IAD? Ta Praha je skutočne zlatá. Veď si mi vravel, že NP vozy sa budú vyraďovať po 15 rokoch (to som zvedavý ako to ten Neoplan, v ktorom som sa viezol vydrží, lebo mal viac vyplieskaný motor ako hociktorý náš TAMbus) a Karosy 900 od 12 do 13 rokov.
Som si istý, že takmer nikto DPB nechce prevádzkovať 15 rokov staré autobusy(okrem Ikarusofilov), ono proti prevádzkovaniu nových autobusov je zatiaľ iba mesto.
Keby mala Praha údržbu ako DPB tak som si istý, že by ich nevyraďovala po piatich rokoch. Nemala by na to, keďže ako sám vravíš nemá ani na nákup len NP vozov a kupuje Karosy 900.