Keďže na podzemnom NS v centre sa zhodneme, poďme debatovať o peniazoch ?
Dúfam, že sa tu nájde nejaký stavbár, ktorý bude vedieť dať aspoň približnú sumu k nasledovným otázkam:
1. koľko by stál razený tunel popod Dunaj medzi stanicami Petržalka centrum a Pribinova?
2. koľko by stál razený tunel Pribinova - Kamenné nám.?
3. koľko by stál razený tunel Kamenné nám. - Hodžovo nám. - Hlavná stanica?
4. koľko by stál razený tunel Hlavná stanica - Trnavské mýto?
5. koľko by stál hĺbený tunel Šafárikovo nám. - Štúrova - Nám. SNP - Poštová - Hodžovo nám. - Štefánikova - Hlavná stanica (úseky popod Hodžovo nám. a k stanici razené)?
6. koľko by stál hĺbený tunel Hlavná stanica - Palárikova - Šancová - Trnavské mýto - Miletičova?
Dúfam, že sa tu nájde nejaký stavbár, ktorý bude vedieť dať aspoň približnú sumu k nasledovným otázkam:
1. koľko by stál razený tunel popod Dunaj medzi stanicami Petržalka centrum a Pribinova?
2. koľko by stál razený tunel Pribinova - Kamenné nám.?
3. koľko by stál razený tunel Kamenné nám. - Hodžovo nám. - Hlavná stanica?
4. koľko by stál razený tunel Hlavná stanica - Trnavské mýto?
5. koľko by stál hĺbený tunel Šafárikovo nám. - Štúrova - Nám. SNP - Poštová - Hodžovo nám. - Štefánikova - Hlavná stanica (úseky popod Hodžovo nám. a k stanici razené)?
6. koľko by stál hĺbený tunel Hlavná stanica - Palárikova - Šancová - Trnavské mýto - Miletičova?
yale
Je zjavne "politicky nevhodné", aby sa hneď po náročnej rekonštrukcii starého mosta a dokončení povrchovej trasy hneď začalo s rýpaním tunelu pod Dunajom, ktorý má túto trasu nahradiť. Takže sa to bude odďaľovať, provizórium sa stane trvalým riešením, a ak raz vznikne vôľa robiť niečo ďalšie, nebudú existovať plány, projekty, environmentálne štúdie a pod., takže si tam môžeme dať ďalších +10 rokov, počas ktorých bude centrum upadať, pretože bude dopravne nedostupné. Toto je jednoznačne stagnačný model.
Namiesto toho som za riešenie, keď sa od začiatku začne projektovať, pripravovať a stavať celá trasa aj s podzemným vedením v CMO. Primeraná podmienkam Bratislavy, s úsporou nákladov, určite. Ale žiadne odklady provizórnymi riešeniami, to je cesta do pekla.