Reakcia na: Peter...T #33013:
No takto. Uzsi rozchod znamena nizsie opotrebovanie kolajnic v tebou spominanych oblukoch, takisto umoznuje prejazd oblukom vyssou rychlostou bez zvysenia rizika vykolajenia (akurat zvysenia prevratenia ? ) a prejazd oblukom je aj tichsi. Samozrejme to neplati o Bratislave, kde vela oblukov nema spravnu geometriu (prevysenie a rozsirenie), nehovoraic ze co vot, to iny profil kola, lebo v niektorych oblukoch je to tak, ze jeden voz prejde ticho, iny tam taha spony.
S499.1023
Váš príspevok je zemsou bludov a je jednoznačným dôkazom toho, že sa tu snažíte poučovať ľudí o niečom, o čom nemáte ani matnú predstavu. Vezmime si to bod po bode:
1) Normálna širokorozchdná, to je čo? 1524 mm? 1668 mm? 1676 mm? Ak máte na mysli 1435 mm, tak to nie je ŠIROKÝ rozchod ale normálny. Všade na svete. Aj v ExSovietskom Zväze.
2) Akým spôsobom sa pri normálnom rozchode znižuje trenie pri otáčaní?
3) Aká vykolajiteľnosť sa zníži? Akým sklonom? Akou šírkou? Aké naklonenie električky?
Záverom: Ak chcete s nami diskutovať, prosím, diskutujte. Radi si s Vami pokecáme. Ale neprezentujte tu, prosím, svoje bludy ako pravdy.