Pokiaľ nechceš mať turniket na každom nástupišti a ľudí púšťaš do "validovaného" priestoru len na základe toho, že v danom momente majú "nejaký" platný CL, tak strácaš prehľad o tom, kto kam ide a ja, čo mám PCL na zóny 100+101 môže pokojne nastúpiť na bus do Plaveckého Petra.
Čo je na tom zlé? Nemusí to tak predsa byť všade, ale len na veľkých staniciach, ak sa chceme baviť o tom, že treba zrýchliť nastupovanie.
V metre si tiež necvikáš lístok v samotnom vlaku, ale niekde predtým v chodbe, aby sa nezdržiavalo nastupovanie do metra.
Takže fakt nevidím problém, aby na samotnom nástupom ostrovčeku vo veľkých uzloch bolo turnikety. Kúpiť lístok by si mal možnosť buď cez aplikáciu, alebo stránku dopravcu, alebo automat na stanici. Žijeme v roku 2025 a nie v 1975. Neviem, prečo by obrovské množstvo ľudí malo strácať zbytočne čas, lebo Jožko je neschopný si kúpiť lístok dopredu a musí tam šoférovi hádzať peniaze a ten mu musí vydať.
Navyše ak sa bavíme o diaľkovej doprave, nie regionálnej, tak kapacita vozidla je obmedzená na počet sedadiel, takže ak chceš mať istotu, že ním pôjdeš a bude mať miesto, tak si tak či tak musíš kúpiť lístok dopredu.
Tak to Ti odporúčam výlet do takého Dánska, konkrétne Odensee, kde v MHD neakceptujú hotovosť, ani bankové karty, ani SMS. Lístok na električku sa dá kúpiť výhradne a jedine z kreditu na dopravnej karte (musíš kúpiť a mimo otváracích hodín zákazníckeho centra nedokážeš ani to) alebo pomocou ich mobilnej aplikácie (musíš stiahnuť, inštalovať, vytvoriť si účet s osobnými údajmi, uložiť platobnú kartu - toto som nakoniec ako turista kvôli dvom jazdám električkou musel absolvovať ja).
Jednorazové lístky IDS BK sa pokiaľ viem stornovoať nedajú. Okrem toho sa blacklist dá synchronizovať a ukladať lokálne, čo sa používa(lo) napr. na železnici.
Ďalej sa mi javí že appka IDS BK používa dynamicky generovaný 2D kód, predpokladal by som že práve preto aby nešlo používať rôzne screenshoty.
Stále tu existuje možnosť, ako to urýchliť. Na nástupište sa dostane len človek s platným lístkom cez turniket. Tým pádom odpadá kontrola a nákupy vo vozidle a šetrí sa čas.
Ale to uz sekund 10 nebude. Hlavne ak ma vydat a listok stoji €1,20 (co sa este da), €1,80 (co das skor 2 eura), €2,40 (co das €2,5 alebo €3/4/5), €2,90 (co das €3/4/5), €3,50 (co das skor €4 v dvoch minciach ako €3,50 v trochu ci viac), atd.
A to sa nebavime, ked sa niekto zacne hrabat v penazenke za drobnymi alebo zaplati napriklad €10 ci €20.
Ano, lebo vsetci su mladi, zdravi, bez pohybovych obmedzeni, a sadnu si za 2 sekundy na vyvysene miesto na sedenie. A su aj bez barli, bolavych klbov, chudi sportovci, a prepchaju sa celym autobusom dozadu za 1 sekundu + internet funguje bezchybne na kontrolu listka (apropo mozno scan QR kodu trva 0,036 sekundy, ale zabudas na to, ze stroj to musi nacitat, spracovat, poslat na overenie, server to musi overit, poslat info spat, stroj to musi prijat, opat spracovat a potom potvrdi a pripadne casto aj vykresli grafiku. A medzicasom mas aj latenciu a cez TCP to urcite nejde, takze po ceste stratene data musi znova poslat co zvysuje cas spracovania. A nebavime sa ani o tom, ako vy-/pretazeny moze byt server alebo siet, a bude mu to trvat dlhsie).
Fakt si to predstavujes ako Hurvinek valku a si horsi teoretik ako ja v tomto pripade.
Za 10 sekúnd vodič skontroluje cestovný lístok a naloží batožinu pre každého cestujúceho a prípadne vyrieši problémy analfabetov, ktorí sa sadnú na nesprávne sedadlo? Pochybujem.
Daj sem fotografie online zakúpených lístkov v Popradu, Zvolena, Žiliny a Martina zakúpené všetky do 10 minút od prečítania tohto príspevku.
Všetky online systémy sú špecifické pre konkrétny región, a to nehovorím o tom, že našou verejnou dopravou môžu cestovať aj cuzdinci. A každý by mal mať možnosť zakúpiť si lístok bez inštalácie aplikácie, vytvárania zákazníckeho účtu, pridávania peňazí do elektronickej peňaženky v aplíkácii (z ktorých nevyužitý zvyšok prepadne). Prakticky všade, kde som bol, okrem Slovenska si môže návštevník kúpiť lístok a cestovať jednoducho. Len u nás sa to nedá. Kúpa lístka kreditnou kartou je to minimum, ktoré by malo fungovať všade.
V ideálnom vesmíre by stačilo, keby tam regionálka len parkovala a aj to len z dôvodu, že vodičom je asi pohodllnejšie prestávkovať v nákupáku, ako niekde v Rohožníku. Ak by bol nástup všetkými dverami, nie je dôvod, prečo by sa nemohli použiť zastávky MHD v okolí.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
3pa3ck3
*osobne nie som ich fanúšikom