Reakcia na: 3pa3ck3 #254998:
Turnikety na stanici používajú Holanďania - tam to funguje ako check-in check-out, t.j. cez turniket sa prechádza na nástupnej aj cieľovej stanici. Tým že používajú buď dopravnú alebo kreditnú kartu, systém to vždy má ako vyúčtovať a je to viac-menej neodžubateľné.Bez turniketov ale tiež na check-in check out to funguje v Holandsku v autobusoch a električkách. Ale preto, že vedia stiahnuť z dopravnej karty (rezidenti) alebo kreditnej karty (turtisti - návštevníci) cestovné, tak je záujmom cestujúceho, aby urobil check-out, inak platí cestovné až po konečnú zastávku.
V menšom územnom rozsahu na check-in check-out turnikety funguje metro vo Washington DC, ktoré má tarif podľa zón. Pri nástupe systém zaznamená počiatočnú stanicu. Na cieľovej stanici turniket buď pustí cestujúceho (a odúčtuje z čipovej karty danú sumu) alebo nepustí (ak je kredit na čipovej karte menší ako cestovné) a cestujúci musí v doplatkovom automate najprv na kartu dobiť kredit a až potom môže vyjsť von. Takisto je to viac-menej neodžubateľné. A je tam navyše dohľad policajtov.
Turnikety na električkových zastávkach majú aj v Istanbule, ale tam sa myslím platí konštantné cestovné be ohľadu na vzdialenosť.
Check-in check-out majú Dáni kombinovaný s revízormi - t.j. nejde sa cez turniket. Ale revízor si môže overiť, že cestujúci urobil check in v prístroji na stanici. Je to komplikovanejšie, lebo iné prístroje sú na check-in a iné na check-out. Takže to je už o niečom inom.
V Bratislavskom kraji si viem celkom dopre predstaviť, ako by ľudia obchádzali turnikety, takže tie neslúžia k ničomu. Na našich železniciach sme radi, že máme stanice, takže stanice s turniketmi sú SciFi.
Suma sumárum, bez revízorov to asi u nás fungovať nebude.
A treba si uvedomiť, že turnikety niečo stoja, takže otázkou je ich návratnosť.
Ike