Električky a trolejbusy sú akokeby nadradené a nedávajú sa schémy celej siete
V električkach sa to kedysi dávalo za A kabínu a detto v trolejbusoch na stenu za vodičom ale upustilo sa od toho
Reálne v električkach to dáva zmysel predsa len prezentuje sa to ako nosný systém ale trolejbusy by to kľudne mohli mať naďalej na zadnej strane za vodičom ale tak zase kopa zbytočného papiera
Tak som to poplietol, "stará" vyhláška bola teda 80/66 a "nová" 100/75, máš pravdu. Učebnicu v autoškole a dokonca aj testy sme v r. 1975 mali ešte podľa starej, ale hovorili nám, čo je v novej iné.
Už si vážne nepamätám, v ktorej z týchto vyhlášok bola definícia električky, ale niekde bola. Predsa len je to už 50 rokov.
§7 odsek 8
„Električkou“ sa rozumie samostatne sa pohybujúci koľajový motorový vozeň alebo súprava zložená z viacerých motorových vozňov alebo z motorového vozňa a jedného alebo viacerých pripojených vlečných vozňov.
Áno, bola to vyhláška 80/1975. Práve vtedy som robil autoškolu a pamätám si, že definícia električky tam bola.
Nehovorím o neporozumení, len konštatujem, že v zákone 8/2009 o cestnej premávke som definíciu električky nenašiel. Zrejme sa to dnes považuje za všeobecne známy pojem.
možno by som to rozšíril: Zrušme všetky aj neoficiálne prejazdy v MA, PK a SC (napr. ráno 649 na 632) a zaveďme pravidlo, že autobus, ktorý prišiel na konečnú, pokračuje na najbližšom spoji vychádzajúcom z danej zastávky. Radšej nech cestujúci prestupujú, než aby čakali polhodinu navyše, kým príde to správne vozidlo.
Tak ale potom tu absentuje konzistentnosť. Buď bude Červený bridž alebo Harbour bridge. A samozrejme, bez diskusie ideálne neprekladať. Je tiež nehľadám na mape Británie Západnú šunku.
Ono by mozno bolo dobre docasne prejazdy 605 zrusit (kym sa dokonci D1×D4), vacsina ludi nepouziva waze a nevie ze 605 prejazduje na 645 a 659.
Minule som upozornil preto cestujucich v SC ze 659 dlho nepride a zabezpecili si odvoz, a pokial byvaju v Janovciach alebo Ulanoch tak im nepomoze ani 658 a bezprejazdova 659 by prisla za 3 hodiny
Vtedy bola električka vo vyhláške o cestnej premávke definovaná ako koľajové vozidlo pozostávajúce z motorového vozňa alebo motorového vozňa a jedného alebo viacerých vlečných vozňov (presné znenie si už nepamätám). O tom, že by musela byť poháňaná elektrinou, sa tam nič nepísalo. V dnešnom zákone o cestnej premávke som pojem električka definovaný nenašiel.
Hlásenie v Arrive robí z Cífera väčšie mesto- zastávku Cífer, centrum prekladá ako "City centre". Cez inú zastávku PAD "centrum" som od zavedenia anglických hlásení v Arrive nešiel, ale predpokladám, že tomu bude podobne.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Ma178rek
V električkach sa to kedysi dávalo za A kabínu a detto v trolejbusoch na stenu za vodičom ale upustilo sa od toho
Reálne v električkach to dáva zmysel predsa len prezentuje sa to ako nosný systém ale trolejbusy by to kľudne mohli mať naďalej na zadnej strane za vodičom ale tak zase kopa zbytočného papiera