Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: csepka_3 #250921:
A ako sa počítajú náklady na kačice? Lebo v minulosti sa rátala dvojica ako 2 električky a kačica za 1. Ak by to tak bolo aj dnes, potom by 5 dvojíc bolo to isté ako 10 kačíc, náklady naviac by boli len vodiči.
Reakcia na: Mhr1 #250920:
To znie ako dobrý nápad, akurát narážame na ekonomickú stránku veci, kedy každé poradie navyše predstavuje zvýšený náklad na vozidlo v premávke - ten najvyšší a najmenej žiadúci náklad a obávam sa, že toto by neprešlo. Toto je presne ten istý dôvod, prečo linka 7 jazdí iba toľko hodín, koľko jazdí, aby sa vodič zmestil do zákonných limitov na jazdenie bez prestávky. Okrem toho sa to uplatňuje aj v prípade striedačov, kde sa viac vypláca personálne posilniť obsadenie služieb formou striedačov, ako vozidlami, pretože osobné náklady sú stále výhodnejšie, ako vozidlové náklady. Vytvára to síce dosť napnuté grafikony a vodiči sú z toho nešťastní, ale v časoch konsolidácie krížom-krážom je to, žiaľ, tak.
Tak keby e7 jazdila aj poobede v int. 5 min., stačili by odpoludnia aj kačice a aspoň by sa využili. Lebo dnes, čo má cestujúci z kapacitnej dvojice, keď mu príde len za každou druhou 3-kou? Stačilo by 13 poradí, ak by odpoludnia mala e7 jazdiť až do Rače?
Reakcia na: si #250918:
Je to ako píšeš, DPB odjazdí to, čo si obednávateľ objedná. Že si objednávateľ objednal málo, nie je chybou DPB.
Reakcia na: csepka_3 #250917:
mne to vysvetlovat nemusis, spravny smer kam to treba poslat je magistrat.... ale vacsine obyvatelov to zrejme takto vyhovuje, kedze to kam to ten sucasny taha bolo vidno uz v predchadzajucom volebnom obdobi a dostal sa tam znova....
a DPB v podobe exekutivy by sice mohol mat personalne a technicke problemy v pripade neocakavaneho navysenia objednanych vykonov aj keby dostal dost penazi; avsak tak daleko sme sa este nedostali.....
Reakcia na: si #250915:
Všetci vieme, že beus šetrí kde len môže, ale potom sa dostávame naozaj do bodu, kde sa nejeden cestujúci začne zamýšľať, čo sa mu viac oplatí a koľko je ochotný si priplatiť za vyššie pohodlie. Treba si uvedomiť to, že nestačí mať pekné, moderné autobusy, ale treba mať aj atraktívne linky, ich trasy, ich využiteľnosť a hlavne zmysluplnosť, ktorá je pre cestujúceho kľúčová. Netreba sa na všetko čo bolo pred nami pozerať ako na niečo zlé, ale poučiť sa a zlepšiť. Linka 5 je živým príkladom tohto tvrdenia, pretože jej využitie bolo nemalé a veľa ľuďom jej zrušenie významne skomplikovalo cestovanie. Keď som videl, že ideme opäť investovať do nových autobusov na CNG a podobne, tak som si len povzdychol. Je tu priestor aj na iné zlepšenia mimo vozového parku. Električková doprava je cez prázdniny priam odpudzujúca, pretože nie je možné, že v lete sa cez týždeň poobede cestuje na linke 4 rovnako, ako cez víkend a sviatok, to je jednoducho hanba.
Reakcia na: david11 #250906:
profi vlcak sa radsej vrati par zastavok po trase nazad aby sa zmestil a nebude riskovat ze sice sa dovezie ako clovek na zst vinohrady ale potom sa zas nezmesti tam.....
Reakcia na: csepka_3 #250914:
take uz bolo, ale sudruh Vallo to orezal ako jednu z prvych veci po nastupe do funkcie predchadzajuce volebne obdobie....
david11 - Súhlasím, preto tvrdím, že prioritne by trebalo posilniť kapacitu pomocnej linky 7 v popoludňajšej špičke. Celkovo v električkovej doprave už s výnimkou 7/1-7/5 a počas prázdnin linky 3 nemáme výjazdové poobedné špičky, takže preto by trebalo pridať na linku 7 poobede aj ďalšie poradia a potiahnuť do Rače. Aktuálnych 5 poradí je nedostatočných.
Reakcia na: david11 #250912:
Presne, patrím k tejto skupine.

Rozumiem, môže sa občas stať, že sa na chvíľu treba potlačiť, nevadí, veď som vo verejnej doprave, ale v poslednej dobe sa to stáva už takmer pravidelne... 😐
Reakcia na: csepka_3 #250907:
90% cestujúcich privíta sa netlačiť a nerieši dva schody pri nástupe. Ako argument beriem v lete jedine klímu no toto leto už ani škodovky nechladili ako v začiatkoch ich prevádzky.
Na začiatok vrátiť aspoň predkovidový CP pre električky.
DPB by mal overiť možnosti úprav stávajúcich Škodoviek na ich spájanie do súprav.
Reakcia na: triskaidekafobia #250903:
Posilňovanie? Veď máme #castejsieakometro... ibažeby nie 😃
Reakcia na: triskaidekafobia #250903:
A človek nonstop číta o developerských projektoch na skrz celou BA. Už pri realizácii 50% projektov sa môžeme pripraviť na indický štýl cestovania.
Reakcia na: triskaidekafobia #250903:
Riešenie problému linky číslo 3 by mohlo spočívať v predĺžení linky číslo 7 až do Rače podobne, ako je to počas rannej špičky. Vzhľadom na to, že sa na linku 7 vypravujú vysokopodlažné vozidlá, veľa potenciálnych cestujúcich v úseku Blumentál - Stn. Vinohrady aj tak využíva prednostne linku 3 pre vyššie pohodlie. Pokiaľ by sme sa ale bavili skutočne o prepravnej kapacite, je na mieste otvoriť teóriu, či by nepomohlo pridanie poobedných delených služieb D7/1-D7/10, z čoho by polovica vozidiel končila v Rači podobne, ako je tomu aj teraz. Obávam sa, že odpoveď na naše otázky prinesie až otvorenie novej trate v Petržalke.
Reakcia na: triskaidekafobia #250905:
Profi vlčáci si počkajú na L7 ak v tom čase ide a po Vinohrady cestujú ako ľudia. Prípadne majú štastie na päť dojazdov L7 do Rače po 17h.. No po 18h sa už proste tlačiť musia..
Reakcia na: Dave177 #250904:
Áno, zabudol som... smer Rača, najmä od Blumentálu ďalej. 🙂
Reakcia na: triskaidekafobia #250903:
L50 už nevyužívam, ale to, že sa ľudia nedostanú do električky na L3 (poobede smer Rača) môžem potvrdiť.
Ozaj by mohol niekto zvážiť posilnenie rannej špičky na L50 a poobednej na L3. Čoraz častejšie sa mi stáva, že sa do električky/autobusu ani nedostanem, respektíve nedostanú všetci. 😐

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.