Reakcia na: Majo #250718:
Mám pocit, že si stále nerozumieme. Ja od začiatku hovorím o skratke ŽST, Ty do argumentácie opakovane miešaš skratku žst., o ktorej debata (aspoň pre mňa) nebola.Ďakujem za príklad použitia skratky ŽST v internej železničiarskej dokumentácii, toto rozšírilo moje obzory, fakt som bol presvedčený, že to železničiari začali používať neskôr. Kedy sa s touto skratkou prvýkrát stretli cestujúci, sa tu a teraz zrejme nedohodneme ani nedozvieme.
Skratku ŽST a Stn. určite na jednu úroveň nedávam. Zavedenie skratky Stn. ja osobne považujem za zbytočné a nesystémovo jednostranné. Zarazilo ma však oplakávanie pôvodnej skratky ŽST, ako keby to bola nejaká univerzálna, sto rokov zaužívaná skratka, ktorú každý pozná. Nie, nebola. Netvrdím, že nie je intuitívna alebo že sa mi nepáči... pokojne mohla zostať. Iba konštatujem fakt, že väčšina cestujúcich na Slovensku tú skratku nepozná, a zrejme by sa na chvíľu musela zamyslieť nad tým, čo to vlastne znamená.
Valec
Správcom komunikácie je samospráva a už len nej samotnej by malo záležať na to, aby bola cesta prejazdná pre vozidlá hromadnej dopravy, verejnej obzvlášť. Ak sa správca komunikácie bude spoliehať na to, že požiadavky VHD za neho rieši DPB, tak v prípade, kedy ich DPB definovať nebude, sa na ne vykašle a problém budú mať všetci.
Príklad z DNV je nevhodný, už len na samotnom článku vidíš, že nebol problém v normách, ale ich nedodržaní a správca komunikácie na to zrejme žiadnym spôsobom nereflektoval. Na príklade z Olomouca zas vidno, že ani sám dopravca neskontroluje všetko, lebo dosť pochybujem, že by sa k stavbe trate, ktorej bude prevádzkovateľom, nevyjadroval.