Reply on: Majo #250717:
Ja si dovolím len jednu doplňujúcu otázku. Uvádzaš, že "skratka Stn. bola zavedená umelo pred necelými 4 rokmi jedným dopravným podnikom, presnejšie jednou kanceláriou z neho, ktorá ju odvtedy nasilu pretláča", tak by som chcel vedieť, kde ju nasilo pretláča či nebodaj už pretlačil?Lebo jediné jej použitie je na zastávkach (autobusovej a mestskej dráhovej dopravy) v Bratislave a nemám žiadnu vedomosť, že by bol akýkoľvek tlak na jej používanie inde. Príkladom toho môže byť aj to, že hneď v susednom chotári (Svätý Jur) sa takáto skratka nepoužíva.
). Hoci neviem presne, od akého dátumu a pri akej príležitosti sa slávnostne prvýkrát použila skratka ŽST v styku s verejnosťou (a budem rád, ak ma niekto doplní), jedno je isté - dávať na jednu úroveň skratku ŽST so skratkou Stn. je nezmysel.
Valec
Správcom komunikácie je samospráva a už len nej samotnej by malo záležať na to, aby bola cesta prejazdná pre vozidlá hromadnej dopravy, verejnej obzvlášť. Ak sa správca komunikácie bude spoliehať na to, že požiadavky VHD za neho rieši DPB, tak v prípade, kedy ich DPB definovať nebude, sa na ne vykašle a problém budú mať všetci.
Príklad z DNV je nevhodný, už len na samotnom článku vidíš, že nebol problém v normách, ale ich nedodržaní a správca komunikácie na to zrejme žiadnym spôsobom nereflektoval. Na príklade z Olomouca zas vidno, že ani sám dopravca neskontroluje všetko, lebo dosť pochybujem, že by sa k stavbe trate, ktorej bude prevádzkovateľom, nevyjadroval.