Reply on: upravovač fotiek #250704:
A DPB sa podľa teba má byť účastníkom konania každej jednej komunikácie na území mesta, alebo len po tých, kde dnes jazdí. A čo nové ulice, alebo ulice po ktorých dnes nejazdí, vie DPB či si po takej ulici mesto niekedy dopravu objedná? A čo v prípade, ak po nejakej ulici DPB nejazdí, ale jazdí tam iný dopravca (môže tam mať dokonca svoju základňu) - či už autobusový, alebo nákladný. A dokonca to nemusí byť ani pravidelná linka, bohate stačí, že v danom území existuje objekt, ku ktorému z času na čas treba zabezpečiť dopravu autobusom (z hlavy ma rýchlo napadol napríklad zimný štadión v Lamači).Správcom komunikácie je samospráva a už len nej samotnej by malo záležať na to, aby bola cesta prejazdná pre vozidlá hromadnej dopravy, verejnej obzvlášť. Ak sa správca komunikácie bude spoliehať na to, že požiadavky VHD za neho rieši DPB, tak v prípade, kedy ich DPB definovať nebude, sa na ne vykašle a problém budú mať všetci.
Príklad z DNV je nevhodný, už len na samotnom článku vidíš, že nebol problém v normách, ale ich nedodržaní a správca komunikácie na to zrejme žiadnym spôsobom nereflektoval. Na príklade z Olomouca zas vidno, že ani sám dopravca neskontroluje všetko, lebo dosť pochybujem, že by sa k stavbe trate, ktorej bude prevádzkovateľom, nevyjadroval.
upravovač fotiek
https://www.google.com/maps/@48.149463,17.062856,3a,48.9y,91.19h,84.41t/data=!3m6!1e1!3m4!1sgJFSOMXF0_ud5tc2qIzocg!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI0MDkxMS4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D
Bol pri projekte retardéru na Mudroňovej niekto z DPB prítomný? Mal DPB možnosť to pripomienkovať? Alebo to bolo ako v prípade Dlhých dielov, kde sa zasa na DPB a trolejbusy zabudlo? Dal DPB nesprávne pripomienky (čo sa týka parametrov rámp)? Bolo to vybudované v súlade s pripomienkami (ak nejaké boli)? Nemôže byť problém zistiť, kde sa stala chyba a vyvodiť kroky, aby sa neopakovala.
@Ivan Bútora:
Očakával som, že mesto sa poučilo, ale zjavne sa nepoučilo. Ako chce magistrát obhajovať ZNOVA spackanú prácu, a asi (ak sa to potvrdí) nulovú koordináciu s DPB, ktorý je jeho 100% majetkom?
Akékoľvek úpravy ciest, na ktorých jazdí MHD, byť len manipulačné spoje, by povinne mali byť konzultované s DPB. V prípade ciest nad ktorými visí trolejové vedenie obzvlásť!