Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #250692:
Podľa toho je ale napr. aj Obchodná, Hlavné námestie alebo Primaciálne námestie cestou II. triedy.
Reply on: Majo #250681:
My sa tu bavíme o situácii v polovici 90-tych rokov, a ty to vyvraciaš aktuálnym oznamom alebo screenom zo stránky dopravcu, ktorý bol založený o 15 rokov neskôr.
Reply on: Klepeto #250686:
Pokiaľ ja mám informácie, tak o probléme sa vie a bude sa riešiť.
Reply on: pressburger #250688:
"Mudroňova je oficiálne cesta II. triedy"

Podľa akého dokumentu? Lebo podľa údajov v Cestnej databanke [1] je miestnou cestou a tie sa delia na funkčné triedy A až D. Podľa ÚP ide o miestnu komunikáciu funkčnej triedy C1 s premávkou MHD [2] .

[1] https://www.cdb.sk/files/galleries/mapy-samospravy-50-000/mag_ba.jpg
[2] https://magba.maps.arcgis.com/apps/webappviewer/index.html?id=5058549776a84062ab26857008faef31&extent=1894426.5432%2C6128160.1177%2C1923453.5047%2C6140294.4959%2C102100 (treba sa prizoomovať a preklikať)
Reply on: pressburger #250688:
Je rozdiel medzi cestou II. triedy a miestnou komunikáciou II. triedy.

Inak škoda že tam nezostal ten vankúš.
Reply on: Klepeto #250686:
Neviem aké sú presne normy, ale podľa dokumentu voľne prístupného na webe SSC:
"Vzhľadom na to, že spomaľovací prah vytvorí na PK pomerne výraznú nerovnosť, môže sa použiť v odôvodnených prípadoch len na miestach so zvýšenou dopravnou nehodovosťou, pred priechodom pre chodcov, v obytnej alebo pešej zóne, v zóne s dopravným obmedzením a pri vjazde na PK alebo na PK s odlišným dopravným režimom.
Spomaľovacie prahy sa nesmú použiť na diaľniciach, rýchlostných cestách, cestách I., II., III. triedy aj v úsekoch ciest v prieťahoch obcí a na miestnych komunikáciách funkčnej triedy A1 až A3, B1, B2."

Mudroňova je oficiálne cesta II. triedy, teda podľa prepisov by tam žiaden spomaľovací prah (prefabrikovaný ani stavebný) byť nemal, rovnako ako na Svätoplukovej, ktorá je tiež cestou II. triedy
Reply on: Klepeto #250686:
Sa:
§NaplanoVallo
§VybudoVallo
§PoobmedzoVallo 😃
Ak by boli ešte dotazy, prečo z L47 zmizli kĺbové vozy. Kvalita práce ľudí z magistrátu to zabezpečili. Ale ticho šúchajú nôžkami a čušia ako vošky pod chrastou než aby priznali, doyebali sme to ako vždy a napravíme to. Nie niečo také od jehoVallovistov naozaj nečakajte.
https://www.facebook.com/100082982749971/videos/553114213920390/
Reply on: Ike #250678:
Za mňa obsah, rozsah aj proces 😃 Ponúknem pár príkladov.

Obsah: Pomedzi pár vecí, za ktorými si našťastie autori stáli aj v oponentúre (ako napr. povinný takt, eliminácia sadkových výpisov odchodov a celkovo systematizácia VHD zjednocovaním pravidiel) sa prepašovalo kopec "môže aj" pravidiel-nepravidiel, ktoré v takej forme reálne nikomu nepomôžu.

Rozsah: Sú témy, z ktorých regulácie sa v MPK elegantne vyvliekli tým, že zmocňovací predpis na to nemyslel - a zároveň je pre iné témy v poriadku mať úplný mikromanažment.

Proces: Požiadavky od občanov na vyššie nároky na prístupnosť sú zamietnuté, lebo kraje povedali, že dopravcovia viac NP busov nechcú nasadiť kvôli lokálnym špecifikám. Naopak, keď pripomienky upozornia, že vodič nesmie byť povinnosťou pristavovania "na dĺžku kroku" tlačený za limity stavu infraštruktúry, tak sa povinnosť len obmedzí na spevnené nástupištia, bez ohľadu na ich stav.
triskaidekafobia

triskaidekafobia

Reply on: TomJ #250683:
Communist Bridge. 😀
Reply on: Majo #250682:
Teraz ma napadlo, minule sme tu riešili anglické názvy a hlásenia typu Prístavný bridge a Lúky two. Viete niekto, ako hlási Červený most? Je to Červený bridge?
Inak keď oddelenie invencie, optimalizácie, analýz a zmien názvov DPB pretláča anglickú skratku pre železničnú stanicu, navrhujem v záujme nediskriminácie nemecky hovoriacich, aby tento (nielen) dopravca pre náhradnú autobusovú dopravu začal používať skratku SEV. ("Trams budú v sekcii Stn. New City - Golden Sands riplejsnuté SEV.") 🙃
Reply on: Vladimír #250677:
Prečo internú? Na železniciach sa tá skratka dlhodobo používa nielen v interných dokumentoch, používajú ju ŽSR i dopravcovia napr. aj v oznamoch pre cestujúcich. Náhodne som vybral z výlukových oznamov ZSSK: https://www.zssk.sk/wp-content/uploads/2024/08/Kosice-Miskolc-HU-dna-2.9.-%E2%80%93-22.9.2024-PDF-289-kB.pdf . RegioJet používa túto skratku tiež, akurát v inom tvare. Nie tak dlho ako na železniciach, ale používa sa vo viacerých systémoch MHD na Slovensku, napríklad Trenčín či Ružomberok. Keďže sa používa na železniciach, používa sa na celom Slovensku a z tohto titulu si dovolím nesúhlasiť s tvrdením, že ide o lokálnu záležitosť Bratislavy.
Reply on: 810zssk #250614:
Tak vieme, z čej hlavy to je, vsak?
Reply on: Ike #250678:
Otazka ako je tam definovany - lebo autobus kazdych 47 minut ci 83 minut je tiez takt 😃
Reply on: 810zssk #250614:
Čo konkrétne je na tej vyhláške pakáreň? Povinný takt v regionálnej doprave?
Reply on: Vladimír #250676:
Ak je teda ružinovská teória správna, zhrnul by som to teda tak, že dovtedy internú skratku ČSD/ŽSR začal verejne používať ako prvý DPB zhruba v polovici 90. rokov.

Väčšie rozšírenie jej používania však nenasledovalo a až na pár výnimiek tak používanie skratky ŽST ostalo lokálnou záležitosťou Bratislavy.
Reply on: Majo #250675:
V tom prípade, verím že za oboch, ďakujem za upresnenie Tebe.
Reply on: Vladimír #250660:
Mal by si mu poďakovať skôr za uvedenie do omylu. Skratka ŽST sa objavuje už v železničných dokumentoch zo 70. rokov. Nevznikla teda v 90. rokoch, ale najmenej o 2 desaťročia skôr a neprišiel s ňou DPB, dokonca ani DPMB, ba ani DOZÁB, ale ČSD. Celá táto petržalsko-sekčovská teória tak bola skôr trafením do hnedého, než do čierneho.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.