Ekonomické plytvanie je aj čas ľudí strávený v pomalých električkách. Ale je fakt, že by aj tak nemal kto tie busy šoférovať. Ja som hlavne zvedavý, ako bude riešiť DPB akútny nedostatok šoférov.
Len niečo z toho, čo p. Hitka hovorí, je pravda. Napr. vyslovene klame, keď hovorí, že Otokary neboli lacnejšie ako SOR-y. Boli, to je fakt. No a police v Solarisoch - jednak sa dajú tieto autobusy použiť na iných staničných linkách a jednak sa dajú aj čiastočne demontovať, nie sú predsa večné a neodstrániteľné. Vôbec nerozumiem nevytočeniu 24m trolejbusov na niektorých konečných resp. križovatkách. Veď sa to testovalo okrem Šulekovej všade. A teraz majú za sebou pár nočných jázd. To sa objavili problémy, ktoré sa pri testoch neukazovali? Aj zosobnenie "imhd" ako chalanov 12-18 ročných je úplný nezmysel. Bola to pravda, ale pred 20 rokmi... A ako starý pamätník, ktorý som niektorých poznal, keď im bolo tých 12 rokov, môžem zodpovedne povedať, že ich názory a informovanosť o problematike MHD bola často na oveľa väčšej úrovni ako tzv. profesionálov z DP či z magistrátu.
Takže pravdepodobne hlavne k linke 23 sa najbližšie budem vyjadrovať teda tu vo Všeobecnej diskusii. Za celý september mi z magistrátu neodpísali, tak snáď do konca októbra sa dočkám... Nechcem predbiehať, ale ja to len tak ľahko nenechám "odísť do zabudnutia" ani v novembri (ak to budú naďalej ignorovať)...
O šoféroch hovoril v zásade ako to je. Expresné linky som zažil, boli super, otázka je, ako by to fungovalo v dnešnej hustote dopravy. Karloveská radiála má okrem samotného technického riešenia viacero problémov, sám som zvedavý, akú to bude mať dohru.
Po dvoch rokoch dostali software na tabule? Nebodaj sa aj konečne dočkáme normálneho označovania vozidiel podľa štandardov a kontrolóri BIDky už nebudú musieť chodiť s klapkami na očiach?
Mne to príde ako keby sa niekto začal hrať s fontom na čísla a testoval čo bude alebu nebude lepšie. Najskôr som si všimol rozšírené čišla na trasparentoch Crosswayov. Teraz sú na niektorých Soroch vyššie a mierne róbustnejšie čísla, 525 som videl aj zo slabooranžovým podfarbením rámčeka a bielym okrajom čiernych čísel. To bolo veľmi zle čitateľné. Ale na inom Sore bola tá oranžová výraznejšia a tam už to číslo bolo pekne vidno. Takisto som videl aj zväčšené fonty na rolujúcich názvoch zastáviek na prednej tabuli.
Zas pozor, ak bezdomovca vykážeš o 01:00, tak ten sa ti do zavretej stanice nevráti, kým do otvorenej sa vráti. Tým samozrejme ŽSR neobhajujem, to len tak pre objektivitu.
Celý tento problém je v neochote ŽSR platiť (poriadnu) SBS. V zimnom období tam síce SBS býva, ale jednak tá hliadka SBS nie je len pre Petržalku (chodí aj na Nové Mesto), a jednak kvalita ich práce nie je nič moc. Keď aj v Petržalke sú, väčšinu času sú zalezení v "ich" miestnosti a súčasne je stanica plná asociálov.
Samozrejme, ak už aj ŽSR tú SBS odmietajú platiť, tak by mala stanica byť otvorená aspoň do tých 02:15 (čo mimochodom aj prikazuje interný predpis ŽSR, len Petržalka z toho má dlhodobo výnimku). Ale so zodpovednými osobami sa bohužiaľ pohnúť nedá, snaha bola zo strany zamestnancov stanice niekoľko rokov, bez výsledku...
Sorryjako, ale ak spiaceho bezdomovca vedia vykázať o 1:00 keď zatvárajú stanicu, prečo by ho o 1:00 nevedeli vykázať ak by stanicu nezatvárali?
Navyše aj keby hneď toto bol dôvod, kľudne by sa stanica mohla zatvárať po poslednom vlaku, povedzme od 2:15 do 4:00. To by síce bol stále problém ale aspoň nie dotýkajúci sa cestujúcich z vlakov.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
810zssk