Inak peknú pecku môže človek dostať aj na koľajniciach a to vtedy, keby sa pokúšal rozpojiť koľajnicový styk. Napr. stačí aj pokus o odtrhnutie prepájacieho lanka. Osobne som to nezažil (asi by som už písal zo záhrobia) ale viem o prípade, kedy istý farebnýchkovovchtivý jedinec chcel vytrhnúť práve tú medenú prepojku a keďže kdesi v blízkosti stála elektrická lokomotíva v činnom stave (striedavá), tak schytal tých krásnych 25! Neprežil 
A na bratislavských tratiach (električkových) som mal možnosť vidieť aj niečo ako horiaci styk, resp. sa mohlo jednať o lom koľajnice, ktorý krásne sršal iskrami a navyše ponorený do vlniacej sa kaluže robil dymové efekty. Vudené cca 90.roky, Račianske mýto pred rekonštrukciou.

A na bratislavských tratiach (električkových) som mal možnosť vidieť aj niečo ako horiaci styk, resp. sa mohlo jednať o lom koľajnice, ktorý krásne sršal iskrami a navyše ponorený do vlniacej sa kaluže robil dymové efekty. Vudené cca 90.roky, Račianske mýto pred rekonštrukciou.
. Ale bez urážky - na vysvetlenie popisovaných javov si musíš najprv naštudovať elementárnu fyziku.


Ike
V trolejbuse viac-menej rozumiem, jedným drôtom ide elektrický prúd do trolejbusu a druhým sa vracia ku zdroju. Predpokladám, že príkon trolejbusu závisí hlavne od polohy akcelerátora a nastavenia kúrenia. Chápem to tak, že trolejbus vlasné umožní prúdu "skrat" cez svoj motor, čím využíva energiu a prenáša ju na pohyb. Zvyšok energie (vďaka rezistorom?) zostáva v trakčnom vedení, ktorú môže čerpať ďalší trolejbus v poradí. Tiež prepdpokladám, že celkový odber v napájacom úseku je obmedzený a teda je (zrejme) obmedzený aj počet trolejbusov, resp. ich príkon v rámci nich. Preto musí v prípade kolóny trolejbusov, čakať nasledujúci na odjazd do doby, kým predchádzajúci nie je vo vzdialenosti 50 m.
Kadiaľ sa ale vracia spätný prúd v prípade vlaku/električky. Vraví sa a aj články na internete to potvrdzujú, že cez koľajnice. Ok, predpokladám, že tie sú uzemnené, teda prúd nejde cez koľajnice naspäť do meniarne, teda dotyk s koľajnicou nie je životu nebezpečný. Ako častu sú ale uzemné? Neznamená to, že hoci nie je nebezpečný dotyk človeka s koľajnicou, stále je nebezpečný dotyk človeka s napr. s kolesom? Nevšimol som si výstražné značky na podvozku. Na streche sú.
Ja som fyziku nikdy v škole nežral. Výučba spočívala vo výpočte a učení sa abstraktných rovníc, ktoré boli odpojené od reality. Záujem o fyziku som nadobudol asi pred dvoma rokmi. Preto mám zrejme hlúpe elementárne otázky, ale k tomuto som na internete nenašiel nič zrozumiteľne popísané.