Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Miro #232084:
To čo znamená 🙂 ?
Reakcia na: Oliver55 #232083:
Áno, pri jej prejazde palice zbehnú do luftu 😁
Aj toto je zbiehacia vyhybka ale ho musí vodič vystúpiť ?
Reakcia na: Mike #232080:
Cez ten víkend si vodiči prehadzovali palice manuálne. Vraj je výhybka funkčná, len nezapojená.
Reakcia na: S499.1023 #232076:
Vďaka za doplnenie, služby z Trnávky som robil len na samom začiatku mojej "kariéry" v 1985-om, potom som jazdil už len z Hroboňky. A keď som v auguste 1989 končil, tak skleník s najvyšším číslom bola 6253-ka...
Reakcia na: Oliver55 #232079:
Cez víkend 19-20. októbra tadiaľ išla linka 212.
Mam otázku ! Kedy sa naposledy využila výhybka z karadžičovej na záhradnícku ? Ta vyhybka má ešte starý systém konštrukcie a vyzerá že je nefunkčná
Reakcia na: si #232065:
Áno, teoreticky. V praxi to bolo nastavené tak rôznorodo, že ne niektorých vozoch by si prevým brzdovým pedálom mohol aj podlahu prelomiť a vzduchovú brzdu si k činnosti nedonútil.
Ale mne osobne bolo aj tak pohodlnejšie dobrzďovať si jemne ľavou nohou.
Niektorým kolegom to ale spôsobovalo problémy, napríklad chalan, u ktorého som bol v zácviku, nejaký Roman P., síce mal (lebo musel mať) vodičák B+C ale v reále v aute od autoškoly nesedel. Raz si od svokra požičal na dovolenku auto, dva týždně odjazdil v pohode ale keď sa už vracali domov, tak si neikde na križovatke za iným autom "dobrzdil vzduchom" čiže zošliapol spojky a rozbil svokrovi čumák na naleštenom VAZ 2105 😋 .
Reakcia na: Andy #232060:
Takto fungovali trolejové výhybky na električkových systémoch s tyčovými zberačmi. Dá sa vidieť v prevádzka vo vozovni Střešovice v Prahe, keď sa pri nejakej väčšej akcii vytiahne voz s funkčným tyčovým zberačom.
Reakcia na: trolejbus6207 #232054:
Doplním: Ešte jedna výhybka s predkontaktom bola vo vozovni na Trnávke. Čo sa tlačidla na prestavovanie výhybky týka, od čísla 6257 už nebolo potrebné ani jemne zošliapavať pedál jazdy, keďže vozy mali trvalé chladenie silového bloku. Problémom systému bolo, že stykač výhybky sa často lepil a potom výhybkový odporník zhorel a muselo sa aj tak prehadzovať jazdou 😛 .
https://www.youtube.com/watch?v=6vBHh-mVYd0

Zaujímavé video. Keď vypnete obraz, je to ako zvuk z filmu natočeného v roku 1965 o III. svetovej vojne. 😂
Reakcia na: Valec #232073:
Ešte by bol zaujímavý údaj koľko z toho sú noví užívatelia (ktorí predtým PCL nepoužívali). Každopádne som zvedavý či sa tento úspech premietne do nejakých dlhodobejších opatrení ako bolo naznačované počas kampane.
Reakcia na: Mhr1 #232071:
Ďakujem, odsledujem si to. Veľmi si cenním pomoc. Ešte som aktualizoval trochu schénu novými fotkami ktoré som obdržal na mail, okrem iného tá koľaj čo viedla povedľa vozovne dozadu pri násype železnice viedla až dozadu k ulici so železničnou vlečkou, ale úvraťovo šla na konci do nejakej haly. Čo to bolo za halu? Vieme? Udržalo sa to až do zániku vozovne?
Reakcia na: fanatikmhd #232068:
Som teraz mimo internetu, ale budem reagovať niekedy na budúci týždeň.
Reakcia na: Mhr1 #232038:
Ďakujem ti za vyčerpávajúce a rozsiahle informácie, mnohé časti veľmi pomôžu.
Len pre upresnenie, ak môžeš potvrdiť, prosím kľudne, každá informácia sa počíta.

1) Prístavkom myslím na mojej schéme dvojica koľají povedľa hlavnej budovy s 8mimi koľajami (prístavok od Dunaja, o bola dielňa? ). Ide mi najmä o fakt, že na niektorých fotkách vidím koľaje idúce do tejto časti budovy (ale nie úplne, väčšinovo tam dakde stojí autobus blokujúci zreteľné smerovanie koľají), avšak na neskorších snímkoch vidno električky (pracovné) stojace vedľa tejto časti budovy (v mieste kde bola kedysi trolejbusová stopa prvých trolejbusov MAN) - Na mojej schéme prakticky toto chýba, a neviem či nejde o tie isté koľaje a teda koľaje ktoré mylne si myslím že šli do budovy šli v skutočnosti vedľa)

2) z toho popisu cúvania ak správne rozumiem tak dvojkoľajne šla trať zo šafka priamo do haly na koľaje 4 a 5 (počítané od Dostojevského radu), prvá spojka na ulici pri Umelke od šafka s nesprávnej na správnu, a druhá spojka vo vozovni zo správnej na nesprávnu? Následne za touto spojkou bola výhybka na ten trojuholník z Pribinovej. Preto vlastne nebola možnosť z pribinovej prejsť na prvé 4 koľaje vozovne, takže nacúvať, vytiahnúť sa za spojku a zas nacúvať.

4) Takže ešte jedna koľaj bola poza budovu medzi valom a vozovňou. Aká bola cxa jej dĺžka? Ako bola napojená? Ako ostatné koľaje, jednou odbočnou vetvou z ktorej vychádzali odbočky na každú koľaj? ALebo z poslednej nejak inak?


Náhodou nejakú z fotiek kde by bolo dačo vidieť nevlastníš?

Ďakujem ešte raz!
Reakcia na: si #232065:
Prakticky to fungovalo na veľmi málo vozoch (tak, aby vzduchová brzda cez pedál elektrickej brzdy udržala voz)
Reakcia na: Andy #232060:
No, ono to vlastne nie je ďaleko od pravdy. Takto to malo fungovať u starých električiek, ktoré jazdili s tyčovým zberačom a keď na výhybke odbočili, tak hore v tých miestach bolo také "plechové čosi", trojuholníkovitého tvaru, kde "palica" pod vplyvom toho (bočného, či rovného) ťahu mohla odbočiť. Neviem to nazvať odborne. Vzdušné výhybke na rozdiel od trolejbusových (aspoň pokiaľ som čítal) sa neprehadzovali.
Snáď by bolo dobre, keby to niekto znalý doplnil.

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.