Reakcia na: fobust #23086:
ked nic ine, tak aspon na to, ze by sa vyhodili vsetky stare rozbite trate a rozhegane podvozky a aspon chvilu by sa jazdilo po niecom normalnom. (a neprenasali by sa chyby a poruchy zo starej trate do novej - lebo aj ked ku strate opravis, ked ti tadial budu behat vozy s vymlatenymi podvozkami, daleko skorej ju znicis, a zas naopak ak opravis aj neaky voz, ked ho pustis na blbu trat, tak sa ti za xvilu rozhega... a prave ta zmena rozchodu bude uplne genialnou barierou aby sa ti toto nedialo :-))Re #23088 fobust: citis sa bohaty ? tak teraz zacni s opravami na 1000kovom rozchode a o 10 rokov zrazu zistis ze ono ta prepojitelnost so vseobecne rozsirenou 1435 nie je az tak zla vec... akurat ze zmena potom ta bude stat niekolkokrat viac...
PS: zmena rozchodu sa ta v dielnach nemusi najmenej tykat - vozidla v UD su pokial viem umiestnovane na jalove podvozky ktore chodia len v ramci dielni a tam mozu kludne behat aj na 1000ke...
Re #23107 fobust: ja som pocul nieco o tom, ze podbijacka ktora je v DP je neaka vyhybkova ci akato a ze vsetko na nej treba nastavovat rucne, postupuje pomaly pod (proste ze to je optimalizovane na podbijanie kadeakych zlozitych tratovych usekov); kdezto na rovne je vraj vhodne pouzivat neaky iny exemplar, vraj ten sa len nastavi a ide (plne automaticky). No a podbijacky na 1000ku, kolko sa ich kde vyskytuje ? - vzdy musis niekde neaku vyzobrat; na 1435 su ich na zeleznici mrte...
fobust
Podstatne? Kolko presne? Vyratal to niekto? Aka udrzba? Brusenie vlnkovitosti = rovnaka polozka. Podbijanie = mozno trochu viac. Opotrebovanie oblukov = menej. Neverim, ze by sa usetrilo az tak vela, ze by sa to oplatilo. Vsak si zrataj, kolko by stali vsetky tie vyhybky, dielne, podvozky a cojeviemcovsetkoeste. Nehovorim ze sa to neda, ale jediny argument, lacnejsia udrzba je blbost. Aka by bola navratnost takej investicie 500 rokov? Jedine, co je vyhodnejsie je fakt, ze trat netreba tak casto podbijat. V BA sa vsak trate defacto vobec nepodbijali, az donedavna. A podbitie jedneho metra trate na rozchode 1000 mm a 1435 mm stoji hadam rovnao, vsak podbijacku mame. A ako casto sa bude podbijat je druha vec. Ale minimalne raz za rok by sa to malo robit, teraz bez ohladu na rozchod. Ak je niekde nejaky usek, kde je sfusovany spodok, tak aj castejsie. Napr. obluk mezdi zastavkami Pionierska a Ursinyho, najma v smere z mesta tam voz skace hore-dolu. Uz tam aspon 5 krat dosypavali strk. Ale to iste by to robilo aj na 1435 ke, o tom som presvedceny.
Ked mi vyratas, ze ak zmenime rozchod, tak sa ta investicia vrati do 20 rokov, tak ma presvedcis, ale 20 rokov to urcite nebude.