Reakcia na: Andy #23117:
Asi tak. Bol by to dobry navrh na anketovu otazku na uvodnej stranke. Samozrejme s linkom ku kratkemu popisu vsetkych moznych variant. Zaujimalo by ma, ako by to dopadlo. Ale beznym ludom tie projekty vyzeraju rovnake, takze asi nic. Osobne tiez hlasujem za navrh Pudos, ten je najrealnejsi, ponuka okamzite vysledky, nevyhadzuje zbytocne peniaze.
Ale nasi mestski pani schvalia asi nieco ine...
fobust
Podstatne? Kolko presne? Vyratal to niekto? Aka udrzba? Brusenie vlnkovitosti = rovnaka polozka. Podbijanie = mozno trochu viac. Opotrebovanie oblukov = menej. Neverim, ze by sa usetrilo az tak vela, ze by sa to oplatilo. Vsak si zrataj, kolko by stali vsetky tie vyhybky, dielne, podvozky a cojeviemcovsetkoeste. Nehovorim ze sa to neda, ale jediny argument, lacnejsia udrzba je blbost. Aka by bola navratnost takej investicie 500 rokov? Jedine, co je vyhodnejsie je fakt, ze trat netreba tak casto podbijat. V BA sa vsak trate defacto vobec nepodbijali, az donedavna. A podbitie jedneho metra trate na rozchode 1000 mm a 1435 mm stoji hadam rovnao, vsak podbijacku mame. A ako casto sa bude podbijat je druha vec. Ale minimalne raz za rok by sa to malo robit, teraz bez ohladu na rozchod. Ak je niekde nejaky usek, kde je sfusovany spodok, tak aj castejsie. Napr. obluk mezdi zastavkami Pionierska a Ursinyho, najma v smere z mesta tam voz skace hore-dolu. Uz tam aspon 5 krat dosypavali strk. Ale to iste by to robilo aj na 1435 ke, o tom som presvedceny.
Ked mi vyratas, ze ak zmenime rozchod, tak sa ta investicia vrati do 20 rokov, tak ma presvedcis, ale 20 rokov to urcite nebude.