Reakcia na: si #23112:
1. Konecne si pochopil, ze to nie je otazka rozchodu.
2. Nemozes porovnavat kolajove drahove vozidlo s IT technilogiou. Vyvoj je tam diametralne odlisny.
3. Pri velkosti siete aku ma Bratislava sa neoplati poziciavat podijacky, oplati sa mat vlastnu. A tu je jedno, ci bude 1000 alebo 1435 mm rozchodu. Naco by si nieco take chcel poziciavat? Navyse, vela dnes vyrabanych strojov ma menitelny rozchod, napr. bruska, navarovacka oblukov a pod. Takze tiez je to nezmysel, menit kvoli tomuto rozchod.
A v UDJD nie je potreba 1435-ky? Ale ano, vsak kde sa robia podovzky? Minimalne podvozkaren by trebalo prestavat. A ked to uz robis, mozes rovno prestavat cele UD.
si
Re #23088 fobust: citis sa bohaty ? tak teraz zacni s opravami na 1000kovom rozchode a o 10 rokov zrazu zistis ze ono ta prepojitelnost so vseobecne rozsirenou 1435 nie je az tak zla vec... akurat ze zmena potom ta bude stat niekolkokrat viac...
PS: zmena rozchodu sa ta v dielnach nemusi najmenej tykat - vozidla v UD su pokial viem umiestnovane na jalove podvozky ktore chodia len v ramci dielni a tam mozu kludne behat aj na 1000ke...
Re #23107 fobust: ja som pocul nieco o tom, ze podbijacka ktora je v DP je neaka vyhybkova ci akato a ze vsetko na nej treba nastavovat rucne, postupuje pomaly pod (proste ze to je optimalizovane na podbijanie kadeakych zlozitych tratovych usekov); kdezto na rovne je vraj vhodne pouzivat neaky iny exemplar, vraj ten sa len nastavi a ide (plne automaticky). No a podbijacky na 1000ku, kolko sa ich kde vyskytuje ? - vzdy musis niekde neaku vyzobrat; na 1435 su ich na zeleznici mrte...