Reakcia na: Mike #229216:
Toto by mala byt priamo funkcia v palubaku a centralnom systeme ktory zbiera informacie o polohe vozidiel. Pripoje by mali byt nahodene v systeme a ten by sam mal sledovat ci sa stihaju - a ked nie, v jednoduhsich pripadoch sam vyhodnotit a vcas upovedomit vodica pripoja co s tym (cakat/necakat), alebo v zlozitejsich pripadoch to poslat na posudenie dispecerovi.Ono to nie je zas az taka veda z pohladu logiky systemu, len musi byt zaujem a (co je nemenej dolezite) dobre data o cestovnych poriadkoch, lebo bez nich sa to cele rozsype.
Na uvod by teda bolo dobre keby sa buduce vedenie DPB pustilo do nejakeho jednotneho informacneho a prevadzkovaeho systemu, kde by boli poriadne data o planovanej prevadzke a zaroven by ho pouzival dispecing na riadenie premavky (s prislusnymi vystupmi pre verejnost). Ked by takyto system bol, potom sa v ramci neho daju vymyslat taketo veci.
Peter6607
Okrem toho sú neustále problémy s označovačmi. Už som bol viackrát svedkom a raz sa mi to aj stalo, že v starých vozidlách označovač označí kartu za neplatnú, pokiaľ máš na nej zakúpený lístok pre viac ciest (denný, električenku). Vtedy mi neumožnilo ani kúpiť si ďalší lístok. Keď som prestúpil do iného vozidla, lístok mi označovač už detegoval. A ďalšia téma sú papierové lístky. Označovače stále lístky neoznačujú, alebo označujú chybne. Pred ich výmenou sa voľakedy museli označovače kontrolovať vodičom a pred odovzdaním vozidla sa kontoloval stav atramentu, cez prestávky reštartoval systém. Toto už neplatí? Často sa stáva, že na lístku nedotlačí časť údajov. Reklamácia prakticky nemožná, pred spustením elektronickej peňaženky ma nové označovače pripravili o niekoľko eur znehodnotením lístka. Cez všetky tieto divné skúsenosti si myslím, že kritika verejnosti je opodstatnená a miesto rôznych smart noviniek by sa mal dopravca sústrediť na nedostatky v existujúcom systéme.