Reakcia na: Mhr1 #227761:
Ak subezne ide ine auto, tak holt musis pockat kym sa ten pruh uvolni, presne tak ako keby pred tebou bolo ine, pomalsie auto ktore by si chcel predbehnut. V ziadnom pripade sa ale cyklista neobieha tak ze sa pokusim natlacit s nim do jedneho pruhu (dve vozidla v jednom pruhu, vazne?). Osobne by som bol za to aby sa aj do zakona zaviedlo ze cyklista ma jazdit (na rozdiel od inych vozidiel) v strede jazdneho pruhu, aby nikoho take veci ani len nenapadli.Samozrejme, kazdy cyklista preferuje bezkoliznu trasu, ale niekedy je nedostupna, resp. neumerne dlha. V takom pripade holt zvoli hlavne tahy - a je to uplne v poriadku, cesta nepatri vylucne autam.
Ike
K tomu budovaniu cyklotrás. Je potrebné prekonať dogmu, že cyklotrasy je potrebné mať všade. Čím viac budeme dogmu šíriť, tým menej cyklotrás budeme mať. Cyklotrasa nie je diaľnica, ako si niektorí predstavujú. Nie je to cesta s obmedzeným vstupom.
Jediné zmysluplné cyklotrasy je potrebné stavať popri veľkých dopravných tepnách (Pražská, Dolnozemská, Panónska) a pod., kde sa jazdí 50 alebo 70 km/h. V bežných uličkách stačí funkčné dopravné upokojovanie (nie, hrdzavá značka zóna 30 za kríkom nie je funkčné dopravné upokojovanie, rovnako ako nie sú rozbité spomaľovacie prahy). Cyklisti nemusia chodiť popri veľkých komunikáciách, ale vedia sa na miesto určenia dostať aj cez rezidenčné komunikácie. Len na to treba podmienky - 30 km/h na rezidenčných, pruhy alebo aspoň cyklopiktokoridory a protismerné jednosmerky.
Cyklista nepotrebuje z domu vojsť na cyklotrasu a opustiť ju v cieli.