https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clanok/455875-stat-ponukne-sukromnikom-35-zeleznicnych-trati/
Takže Cargo je už v troskách, lukratívne výkony majú súkromníci. Teraz ideme to isté zabezpečiť aj v osobnej doprave. Zlikvidujeme si štátne a za 10-15 rokov budeme nariekať.
Takže Cargo je už v troskách, lukratívne výkony majú súkromníci. Teraz ideme to isté zabezpečiť aj v osobnej doprave. Zlikvidujeme si štátne a za 10-15 rokov budeme nariekať.
Ike
A stále opakujem, priemerná mobilita t. j. počet prejdených km/osoba/deň na Slovensku rastie. Chceš mi povedať, že účel cesty je primárne iný ako práca?
V roku 2015 boli tri najčastejšie účely ciest tieto (prieskum k Dopravnému modelu):
1. práca (25,6
2. voľný čas (23,5
3. služby a nákupy (22,3
podotýkam, že cesty sa v priebehu dňa dajú kombinovať a predpokladám, že časť tých ciest za službami a nákupmi bola indukovaná cestou za prácou. Existujú dáta, koľko % osôb ide najprv do obchodu a potom do práce, resp. opačne. Ale reálne sa nedá zistiť či pri príchode do obchodu mal človek úmysel pokračovať do práce. Nedá sa to zistiť ani v opačnom prípade, ale toto je celkom bežné.