Viko: ... Tak ja potom chcem, aby sme sem doviedli i železničnú trať, nech chudáci z EC nemusia zažívať dvojnásobnú traumu z MHD i stanice ...
Dostali sme sa zrejme k zaujímavej téme. Vo Viedni majú Hbf ďaleko od historického jadra. Ja by som rád vedel, čo viedlo staviteľov prvej železnice W - BA, že v úseku od Marcheggu trasovali trať dosť obtiažnym spôsobom: vysoký násyp pri DNV, hlboké zárezy na území dnešnej BA a dokonca končiac tunelom, s výstavbou ktorého boli pramalé skúsenosti až to skončilo neskôr čiastočným závalom. A hlavná stanica bola kdesi v kopcoch mimo mesto. Nebolo by ľahšie trasovať trať od Marcheggu po prúde Moravy smerom k Devínu a odtiaľ viesť ako ľavobrežnú popri Dunaji až pod Bratislavský hrad? To už dnes asi nezistíme.
Ale blízkosť železnice v meste tu bola. Konečná bola pri Národnom divadle a neskôr aj elektrická trať z W končila v centre. Keby sme sa toho v minulosti držali, tak tie EC by naozaj končili niekde v meste
Dostali sme sa zrejme k zaujímavej téme. Vo Viedni majú Hbf ďaleko od historického jadra. Ja by som rád vedel, čo viedlo staviteľov prvej železnice W - BA, že v úseku od Marcheggu trasovali trať dosť obtiažnym spôsobom: vysoký násyp pri DNV, hlboké zárezy na území dnešnej BA a dokonca končiac tunelom, s výstavbou ktorého boli pramalé skúsenosti až to skončilo neskôr čiastočným závalom. A hlavná stanica bola kdesi v kopcoch mimo mesto. Nebolo by ľahšie trasovať trať od Marcheggu po prúde Moravy smerom k Devínu a odtiaľ viesť ako ľavobrežnú popri Dunaji až pod Bratislavský hrad? To už dnes asi nezistíme.
Ale blízkosť železnice v meste tu bola. Konečná bola pri Národnom divadle a neskôr aj elektrická trať z W končila v centre. Keby sme sa toho v minulosti držali, tak tie EC by naozaj končili niekde v meste

Trammat