Reakcia na: Mirtschi #218653:
K Ústí nad Labem:Základný "zlatý kríž" ústeckých električiek bol dvojkoľajný a vybavený na konci slučkami, takže tam mohli jazdiť aj T2-ky. Dvojkoľajky boli Trmice - Krásné Březno a Bukov - Střekov, v centre jednosmerné jednokoľajky, t.j. jeden smer jednou ulicou a opačný súbežnou, vozovňa v Předlicích bola nová z 50. rokov a krytá, v Předlicích trať na samostatnom telese uprostred vozovky. Čiže na tomto "zlatom kríži" (= 4 radiály, križujúce sa v centre na vyššie uvedenom jednokoľajnom objazde centra umožňujúcom aj obracanie zo všetkých smerov) mohli električky stále tvoriť chrbticu dopravy v ÚL, nebolo by problém zdvojkoľajniť trať do Neštemíc. Takže jednoznačná veľká strata - nezabúdajte - 38 km! Toľko nemá dnes ani Plzeň, ani Liberec s Jabloncom, nehovoriac o Olomouci...
Vygooglite si to, poučné a smutné.
zlomok