Reakcia na: gejza #204526:
ano mam. Kriminalita je vysledkom fungovania spolocnosti a tak spolocnost musi aj znasat naklady.Smrt pacienta nesposobi to co si ty opisal.
Smrt pacienta na Slovensku dnes sposobuje v prvom rade hrozna zivotosprava slovenskeho obyvatelstva.
Smrt pacienta sposobi nezaujem zdravotnickeho personalu, ktori uz sa nemoze ani len vyhovarat na nizke platy.
Vybavenie nasich nemocnic nie je v stave, ze by kvoli tomu u nas pacienti umierali. Dnes su ako pristroje, tak aj lieky. Problem je, ze stat dovoluje kupovat zdravotnicky material bez financneho krytia.
Trest smrti je trest definitivny a neodvolatelny. Sanca, ze zabijes nevinneho, nech je akokolvek mala ci miziva stale je, je najsilnejsim a jednoznacnym argumentom proti trestu smrti.
Dalsim argumentom je, ze trest smrti nie je vychovnym trestom, ale odplatou, statom riadenou vrazdou a vystrahou pre ostatnych.
fanatikmhd
ad2) V sukromnom sektore sa stale s RJ nemozeme bavit ako o dopravcovi. Ma na dva vlaky dve lokomotivy. Kdekolvek mu klakne masina, nema nic. nema ziadne rezervy, pred par dnami jeho skapaty vektron uplne zablokoval vychodne zhlavie BAHLST. ZSSK nekona len v sprave vlaky. RJ si pride len a len na zarobkove trasy. Mame tu vsak aj spojenia ktore viac ci menej su riesene z dovodov dopravnej obsluznosti. Na trasu na komarno v spicke nema RJ uz ziadnu nazvys supravu. Ak nebudete prevadzkovat 9 suprav, ale 900, po kratkej dobe clovek zisti, ze potrebuje aj adekvatnu rezervu. A tu si RJ nikdy nespravi lebo je sukromny. Ak ma clovek jazdit aj v dotacii, zisti, ze MUSIET zabezpecit spoj je nakladnejsie ako mam jednu masinku, budem s nou behat.....A tu si skryte financie. Neobhajujem tym zlocinecku a.s. , ale musiet mat roztrusene prevadzky po celom SVK, obrovske mnozstvo strojov aby ZABEZPECIL na "100%" pokrytie pozadovane....je viac nakladov ako mat jedno depicko, 9 rovnakych motorovych suprav s potrebovu 9 a dufat, ze sa nic nepototo.....Nie je vsetko take jednoduche, ako sa zda.
Avsak, a to hlavne : takych trati je na SVk viacero, GEMER je skor iba taka akurat hlucha oblast. Bohuzial, pokial autobusy budu platit len za naftu, a zeleznice aj na posledne zubozenej lokalke za dopravnu cestu, ak sa nenaplni dvojvozovoa suprava, nedokaze vlak konkurovat....nijak. a GVD by nesmeli robit opice. v tomto ponati : sotousky by som tam rad videl vlaky...ale NIE. nedokaze to konkurovat, nedokaze sa to uzivit samo. BOhuzial. (mmchdm, jedna z tych trati je napr trat do Radosiny, ide stredmi obci, v Zbehoch ma pripoje krasne k PD rychlikom oboma smermi. A aj tak prestal zaujem, lebo ludia potrebuju ist do Piestan..... Dopravne prudy sa menia, a trate s uz nebuduju......
Inak, propo, moze ist sukromnik podla zakona aj na uzavrety system ako je TEZ?