Reakcia na: Nick #204528:
Ono, rok 2003 - najmodernejsi vlak bola na miestnych tratiach (kedze boli vyradene 850 ci 830) akurat tak nereko 810 a prihnusaky.... nic povabne. Autobusy uz jazdili min. 9xx karosy, viacere s klimou a pod. Obsluhovali stredy obci, vlaky povacsinou dalej. Naozaj, v danej dobe ich zastavenie malo zmysel. Dnes vsak nastava problem dvojaky : Vlaky, kam nejazdia (aj miesta kde su trate, napr Gemer) vlastne tamojsi ludia platia na cestovanie zdarma inym, pricom oni sami nemmaju ziadne spojenie. Dnesni studenti na ASMN cakaju na jednej trase na ineho dopravcu, lebo je o 0,05€ lacnejsi. Vlak zadarmo jednoducho pritiahne ludi. Toto hra v najvacsi prospech znovuobnove vlakov. ad2) V sukromnom sektore sa stale s RJ nemozeme bavit ako o dopravcovi. Ma na dva vlaky dve lokomotivy. Kdekolvek mu klakne masina, nema nic. nema ziadne rezervy, pred par dnami jeho skapaty vektron uplne zablokoval vychodne zhlavie BAHLST. ZSSK nekona len v sprave vlaky. RJ si pride len a len na zarobkove trasy. Mame tu vsak aj spojenia ktore viac ci menej su riesene z dovodov dopravnej obsluznosti. Na trasu na komarno v spicke nema RJ uz ziadnu nazvys supravu. Ak nebudete prevadzkovat 9 suprav, ale 900, po kratkej dobe clovek zisti, ze potrebuje aj adekvatnu rezervu. A tu si RJ nikdy nespravi lebo je sukromny. Ak ma clovek jazdit aj v dotacii, zisti, ze MUSIET zabezpecit spoj je nakladnejsie ako mam jednu masinku, budem s nou behat.....A tu si skryte financie. Neobhajujem tym zlocinecku a.s. , ale musiet mat roztrusene prevadzky po celom SVK, obrovske mnozstvo strojov aby ZABEZPECIL na "100%" pokrytie pozadovane....je viac nakladov ako mat jedno depicko, 9 rovnakych motorovych suprav s potrebovu 9 a dufat, ze sa nic nepototo.....Nie je vsetko take jednoduche, ako sa zda.
Avsak, a to hlavne : takych trati je na SVk viacero, GEMER je skor iba taka akurat hlucha oblast. Bohuzial, pokial autobusy budu platit len za naftu, a zeleznice aj na posledne zubozenej lokalke za dopravnu cestu, ak sa nenaplni dvojvozovoa suprava, nedokaze vlak konkurovat....nijak. a GVD by nesmeli robit opice. v tomto ponati : sotousky by som tam rad videl vlaky...ale NIE. nedokaze to konkurovat, nedokaze sa to uzivit samo. BOhuzial. (mmchdm, jedna z tych trati je napr trat do Radosiny, ide stredmi obci, v Zbehoch ma pripoje krasne k PD rychlikom oboma smermi. A aj tak prestal zaujem, lebo ludia potrebuju ist do Piestan..... Dopravne prudy sa menia, a trate s uz nebuduju......
Inak, propo, moze ist sukromnik podla zakona aj na uzavrety system ako je TEZ?


mark178
http://bratislava.sme.sk/c/7554338/dopravny-podnik-ma-novy-klbovy-autobus.html