Reakcia na: Nick #204512:
Systémové by bolo požadovať pre vymenované skupiny obyvateľstva aj autobusy zadarmo ale nie obnovenie osobnej dopravy na absurdnej lokálke. Ako sorry, ale kde je v Dobšinej stanica a kde je obec? To, že autobusy v Rožňave nezachádzajú na žst., je vecou objednávateľa, všakáno?Prečo by tie dôvody boli pseudo? Tie dôvody sú úplne reálne.
Ale potvrdilo sa mi - máš pekné články na vlaky.net, pekne fotíš ale si militantný šotouš a tým škodca modernej železnice.
Keby ste žiadali trebárs aj vlaky Rožňava mesto - Rožňava hl.st. ako prípoje na hlavnú trať (čo ale tuším po prvcej redukcii chvíľu premávalo, úplne bez úspechu), možno by som aj podpísal. Ale vy chcete všetko a nedostanete nič.
Nick
Železnice sa od počiatku budovali systémom prípojných staníc. Doteraz tak existujú aj iné lokálne trate, aj tie, ktoré boli aj stratovejšie než lokálky na Gemeri. Navyše tie gemerské lokálne trate sú funkčné, chodia tu nákladné vlaky, a ŽSR sa o ne starajú. Cesty sú tu v porovnaní s traťami v horšom stave ako trate.
Všetci sa pohoršujú nad vlakmi zadarmo, aj mnohí študenti, ale všetci sa radi zadarmo odvezú. To, že je záujem o bezplatné cestovanie je fakt. Počet cestujúcich vo vlakoch sa zvýšil. Celé mi ti pripadá tak, že my máme vlaky zadarmo a ostatní nech si platia autobus. Mnohí pritom ani nevedia, koľko nás železnice ročne stoja. Železničná spoločnosť Slovensko, a.s., dostala minulý rok z rozpočtu 217,5 mil. eur. Železnice Slovenskej republiky dostali z rozpočtu 259 mil. eur. To je spolu 476,5 mil eur. Takže v porovnaní s tým je nejakých 13 mil. eur navyše podstatne menej. K tomu ešte treba pripočítať štátne Cargo a ďalšie milióny, ktoré sa investujú do výstavby predraženého koridoru.