Reakcia na: Ámos #204527:
Ficove rozhodnutie o bezplatnom cestovaní vlakmi považujem za hlúpe a populistické. A nespravodlivé voči obyvateľom v regiónoch, kde vlaky chodili a boli zrušené. Vlaky pre študentov a dôchodcov sú v iných regiónoch zadarmo, takže ťažko možno hovoriť o ekonomickej rentabilite. Ak Fico hovorí o sociálnom efekte tohto opatrenia, tak nech ten sociálny efekt môžu pocítiť a využiť aj obyvatelia Gemera, kde sú trate v prevádzkyschopnom stave, ktoré ŽSR udržiavajú, chodia tu nákladné vlaky, a kde je predpoklad, že bezplatné osobné vlaky budú využité. Ak toto niekomu vadí, a pritom na prevádzku železníc a osobnú dopravu dáva štát takmer pol miliardy eur, potom neviem, čo si o tom mám myslieť.
Nick
Železnice sa od počiatku budovali systémom prípojných staníc. Doteraz tak existujú aj iné lokálne trate, aj tie, ktoré boli aj stratovejšie než lokálky na Gemeri. Navyše tie gemerské lokálne trate sú funkčné, chodia tu nákladné vlaky, a ŽSR sa o ne starajú. Cesty sú tu v porovnaní s traťami v horšom stave ako trate.
Všetci sa pohoršujú nad vlakmi zadarmo, aj mnohí študenti, ale všetci sa radi zadarmo odvezú. To, že je záujem o bezplatné cestovanie je fakt. Počet cestujúcich vo vlakoch sa zvýšil. Celé mi ti pripadá tak, že my máme vlaky zadarmo a ostatní nech si platia autobus. Mnohí pritom ani nevedia, koľko nás železnice ročne stoja. Železničná spoločnosť Slovensko, a.s., dostala minulý rok z rozpočtu 217,5 mil. eur. Železnice Slovenskej republiky dostali z rozpočtu 259 mil. eur. To je spolu 476,5 mil eur. Takže v porovnaní s tým je nejakých 13 mil. eur navyše podstatne menej. K tomu ešte treba pripočítať štátne Cargo a ďalšie milióny, ktoré sa investujú do výstavby predraženého koridoru.