"Ak by totiž išla 203 z HLST už s cieľom Koliba, mohlo by to cestujúcich pliesť"
hlavne, že ich nepletie s vyhliadkovou jazdou 88čka z ASMN s cieľom Nový most (a opačne)
Ja si tiež myslím,že najlepšie možné riešenie po dodavke sor 30 s APU ,je ich nasadenie na linku 64 v úseku jelačičova-búdková a zrušenie autobus.linky 41 celkovo.To čo sa ide robiť od septembra je nezmysel,cestujúci l.64 sa nepotrebujú trepať na hl.stanicu,ale radšej používajú na prestup Rač.alebo Trn.mýto.Rosovú neustále bombarduje zopár dochodcov,a organizuju tu petície za návrat 41 na stanicu.Ja som len zvedavý koľko z nich ich tam po znovu zavedení bude denno denne cestovať....
Inak v prípade predĺženia 203 cez Drotársku na HLST by som navrhoval, aby v úseku Búdková - HLST jazdila s číslom 41, pričom v CP by bola poznámka o prejazde. Ak by totiž išla 203 z HLST už s cieľom Koliba, mohlo by to cestujúcich pliesť a zbytočne by si urobili vyhliadkovú jazdu cez mesto. Detto v opačnom smere, keby na Hodžko prišla 203 s cieľom HLST a neznalý cestujúci by namiesto 3-4 minútovej jazdy absolvoval vyše 20-minútovú jazdu okolo hradu a horského parku.
Je tu jeden drobný rozdiel:
Pri jazde na Jelačičovu sa trolejbus drží vo vyhradenom jazdnom pruhu po celej dĺžke Pražskej. Do kolóny vozidiel sa spravidla radí až na konci, no už za zastávkou Sokolská pokračuje voľný jazdný pruh na Štefánikovu, z ktorého sa pred križovatkou so Šancovou odčleňuje vyhradený jazdný pruh. Celý problém je teda v zaradení vozidla na Pražskej po zastávku Štefánikovu, kde stojí trolejbus v kolóne s IGK, čo je 80 m. Ak má priemerné vozidlo aj so zohľadnením bezpečnej vzdialenosti 5 m, tak potom sa bavíme o 16 vozidlách. Bez ohľadu na akúkoľvek dĺžku kolóny to vozidlo prejde bez problémov na prvý/druhý signál. Vodiči sú pri redukcii počtu jazdných pruhov na Pražskej dosť ohľaduplný k vozidlám MHD.
Ak však zohľadníme spoj X, ktorý odbáča na HLST, tak nemôže využiť vyhradený jazdný pruh od Sokolskej, ale musí sa radiť do ľavého jazdného pruhu, ktorý je vždy najviac zaplnený (IAD skúsenosť: radia sa tu vodiči, ktorí odbáčajú na HLST a aj opatrní vodiči, čo odbáčajú na Jeleniu). Navyše, pri trocha väčšom dopyte (piatky) sa krátky odbočovací pruh na HLST na Šancovej zaplní a bráni vozidlám z Pražskej na Šancovú odbočiť. Výsledok je potom taký, že BUS pruh sa hýbe, pravý odbočovací sa hýbe a v ľavom sa stojí a trúbi. Pri linke ako 203, ktorá má na rozdiel od spojov ako 32 či ex-41 kolóny aj v iných častiach svojej trasy, to môže byť problém. Paradoxom je, že v určitom čase dňa bude stáť jeden spoj v tej istej kolóne v oboch smeroch ?
So všetkým v tvojom príspevku sa viem stotožniť. Otázka spočíva ale v tom, že čo sa tým zmení oproti súčasnému stavu ? Okrem toho, že DPB bude mať výhovorku načo kupoval hračkárske trolejbusy ?
Inak Rosová si robí čistú politickú kampaň. 41 zrušili pred 2 rokmi, obnovia ju na jeseň. Kedyže to sú komunálne voľby? Aha na jeseň. No a z čista-jasna sa presne oproti zastávke Hroboňova nachádza politická reklama ? Tánička v celej svojej kráse. Aby prestupujúci nezabudli, koho voliť ?
Mimochodom, ak si odmyslíme ten prestup na 64/41, tak 64 je jedna z najlepších liniek v meste.
Ku všetkej úcte k trolejbusom SOR, pri takom teréne nezvládne náprava ZF ani polovicu svojej životnosti.... Pravda, niekde tých 15 nezmyslov využiť treba.
Suhlasim ze prenasanie meskani problemom je. Avsak pri 64+41 by to nebolo ovela lepsie (Sancova, pricom podotykam ze na Budkovej by nemohla byt ani len vyrovnavacka).
DPB pôvodne plánoval na "duobusy" trasu 64 Jelačičova - Hroboňova - Drotárska - Búdkova.
- Podľa mňa je logické (a očakávateľné), že už keď väčšina tých zo 41 prestupujú na 64 už si zvykli na to, že ich to dovezie na Račko, Trnko (tržnica), k vchodu do Centrálu - obchodné centrum!. A verím tomu, že teraz by pindali keby sa im vrátila iba 41 na stanicu a 64 by sa zrušila...
- Ale Rosová im vybavila spoj na hl.st, budiž...
- A teraz: z Pražskej na hl.st drôty nevedú. Takže 41 s "duobusmi" by išla z Hl. St na diesel, na SAV alebo Pražskej by nahodila palice a od Hrobonky hore by išla zasa na diesel... nič moc riešenie, lebo
-> 30 Tr nie je duobus, ale ten motor je opäť iba pomocný pohon, čiže nech sa používa čo najmenej.. Videli sme aký dopad na 25Trky malo keď nebola zatrolejovaná Molecka a každých 30 min ten motor štartovali aby potom bežal 6 min +-. No a tu by sa štartoval ešte častejšie... a za deň 60 takýchto naštartovaní a vypnutí po pár minútach.. to sa dá podľa mňa tak s autom, ale s pomocným pohonom?
- okrem toho, v smere od Drotárskej sa na Búdkovej 12m voz neotočí.. Jedine že by na výstupišti nestála 203, teda by tam mala iba minimálny vyrovnávací čas, čo by išlo na úkor presnosti...Ale pokiaľ tam vždy nejaká 203 stojí, akože je to väčšinu času, tak sa tam sólo neotočí... a kde potom? na Červenom kríži v križovatke? alebo na šulekovej? alebo bude na tej Búdkovej cúvaním?
- preto sa núka logické spojenie s 203... samozrejme nie každá 203 by išla na 41, ale každá druhá... to by bolo intervalovo ok.. a okrem toho by sa zabezpečilo, že od vypnutia pomocného motoru do jeho opätovného naštartovania by uplynulo minimálne 50 min a teda by bežal oveľa menej.. A okrem toho, časť ľudí z oblasti Drotárskej ide na 41 na Búdkovu a tam prestupuje na 203/207.. takže priamym spojom na tento smer by toto spojenie získalo na atraktivite, čím by sa Drotárskej ulahodilo
Za normálnych okolností s Tebou súhlasím, ale takáto 203 bude grandiózna blbosť. Sám dobre vieš, že na dlhých trasách sa prenáša meškanie.
Druhou blbosťou je, že takto riešený spoj bude stáť v 4 zápach naraz ?. Ako príklad udávam rannú špičku:
Okrem súčasného zdržania na Hodžovom námestí a na Palisádoch pribudne dosť podstatná zápcha na Pražskej smer HLST, kde nie je Buspruh.
Po tretie, lepší interval spôsobí, že ponuka výrazne predbehne dopyt a vozy budú voziť vzduch. Cestujem 64 a všímam si ? Ten spoj je najvyťaženejší na úseku Račianske mýto - Trnavské mýto ?
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.