Reply on: Nick #204521:
nie nie nie. tu na tomto fore snad takmer nikto nema ruzove okuliare pri pohlade na ZSSK. A ano privatizasia Zlocineckej spolocnosti a tender na prevadzkovanie jednotlivych trati by bol najlepsi.A keby sa k tomuto pristupilo, tak by sa zistilo, ze Gemerske trate nechce nikto prevadzkovat, resp. za tak obrovske dotacie, ze lacnejsie tam bude nechat jazdit bus a v niektorych pripadoch dokonca taxik.
Tu si viaceri myslime, ze najlepie by bolo este aj privatizovat DPB a ist do tendrov na jednotlive linky MHD.
Nick
Železnice sa od počiatku budovali systémom prípojných staníc. Doteraz tak existujú aj iné lokálne trate, aj tie, ktoré boli aj stratovejšie než lokálky na Gemeri. Navyše tie gemerské lokálne trate sú funkčné, chodia tu nákladné vlaky, a ŽSR sa o ne starajú. Cesty sú tu v porovnaní s traťami v horšom stave ako trate.
Všetci sa pohoršujú nad vlakmi zadarmo, aj mnohí študenti, ale všetci sa radi zadarmo odvezú. To, že je záujem o bezplatné cestovanie je fakt. Počet cestujúcich vo vlakoch sa zvýšil. Celé mi ti pripadá tak, že my máme vlaky zadarmo a ostatní nech si platia autobus. Mnohí pritom ani nevedia, koľko nás železnice ročne stoja. Železničná spoločnosť Slovensko, a.s., dostala minulý rok z rozpočtu 217,5 mil. eur. Železnice Slovenskej republiky dostali z rozpočtu 259 mil. eur. To je spolu 476,5 mil eur. Takže v porovnaní s tým je nejakých 13 mil. eur navyše podstatne menej. K tomu ešte treba pripočítať štátne Cargo a ďalšie milióny, ktoré sa investujú do výstavby predraženého koridoru.