Reakcia na: S499.1023 #202741:
Ten odber prúdu pomocou pantografu mali mať tie duo vozidlá len počas jazdy po tej špeciálnej koľajnicovej dráhe. Na klasickej ceste mali jazdiť na naftu alebo odoberať prúd cez dva trolebusové zberače. Na dráhe mali ako opačný pól slúžiť bočné vodiace kolieska a lišty na koľajniciach ako vidno aj na tejto fotografií http://citytransport.info/Scans/Earthing_Shoea.jpg ,čo dokazuje aj tento text k nemu " View under the front of a guided duo-bus showing the front guide-wheel and 'earthing skate' in lowered position. Image sourced from an official brochure on the 'Dual-mode-bus' project. "Neviem teda, či táto fotografia je skutočne z Essenu alebo odinakadiaľ http://citytransport.info/Scans/Merc_0_305_G2a.jpg , skúšky odberu prúdu cez pantograf však mali byť minimálne v pláne.
- Mňa len zaujal ten projekt trolejového vedenia v Los Angeles a preto spomínam Essen, že niečo vzdialene podobné sa už skúšalo tam, no, bez úspechu a to, že vozidlá, ktoré odoberajú prúd pomocou pantografu by mali mať aj svoju vodiacu dráhu. Čo sa týka však los Angeles, tam sú tie dva pantografy už podľa pohybu vozidla navádzané a posúvané po streche počítačom.
Neodsudzujem to hneď na neúspech, ako sa to však celé ujme, ukáže sa až v praxi.
eMDi
Jediny priamejsi spoj k centru je 59, ktora ma 20 min. interval a aj to jazdi iba v spicke. 99 je zial vyhliadkova jazda, ale da sa s nou prestupit na L93 / L94 ... cez tyzden to nie je az taky problem, cez vikend je tam interval na L99 15 minut, na L98 12 minut, cize je velka sanca, ze ti 93 ujde pred nosom, alebo 2 - 3 minuty pred tebou a cakas dalsich par minut.
jasne, neda sa odvsadial vsade, prestupy su vo viacerych castiach nevyhnutne. Zastavka jasovska je vsak daleko (v niektorych pripadoch aj 1,5 km , co nie vsetci lahko zo zdravotnych dovodov prekonaju (vidim to cez vikend na starsich ludoch, ktori idu niekoho pozriet na antolsku a isli kombinaciou spoja z mesta a L98) a ked ti to vynecha jeden spoj cez vikend, srandy kopec. alebo rano meskajuce L98 , ktore uz beztak idu full ...