Reakcia na: S499.1023 #202740:
Clovek co nepozna zakon a je normalny bude predpokladat ze to je vyhradeny pruh, ale vyhradeny pruh to nie je. Zial. Predpokladam ze Velka Britania aj Nemecko to maju v ich legislative nejak upravene - na rozdiel od Slovenska. Zial. Ja sucasny stav neobhajujem, len ho vysvetlujem - nie je legalne mozne nikoho sankcionovat za jazdu po ceste s napisom BUS bez prislusnej zvislej znacky, pretoze nic neporusuje. Zial.Pokial ide o predmetne ustanovenie zakona, tam sa skutocne jazdny pruh vyznaceny na vozovke spomina, problemom je ze vo vyhlaske sa to nejako neodrazilo a vyhlaska nijaku vodorovnu znacku vyhradzujucu jazdny pruh bohuzial nepozna. V nej sa explicitne napisu "BUS" na ceste dava iny vyznam. Zial.
Valec
To, čo Siemens predpokladá v LA nie je "električkobus" žilinského typu, ale vlastne plnohodnotný duo-truck (na rozdiel od toho O305 G2) s iným spôsobom odberu prúdu ako pri duobuse a podľa článku v HN si zdroj pohonu vozidlo manažuje samé. Naviac, za tých 30 rokov už technológia pokročila, takže nie je nutné budovať špeciálnu dráhu, nakoľko pantografy samostatne sledujú trolejové vedenie (ako vidno aj na videu, ak to náhodou nie je veľmi dobrá simulácia). Takže jediné, čo je potrebné zabezpečiť (okrem správneho rozchodu a držania sa určitého koridoru na ceste) je, aby v prípade odklonu z dráhy "nevyskočili" vyššie, ako je samotné trolejové vedenie.
Teda neviem, aké to bude mať prevádzkové a ekonomické (ne)výhody, ale z toho čo som videl mi to príde praktickejšie ako systém zo 70/80-tych rokov.