Reakcia na: eMDi #202737:
L98 aj L99 jazdia cez víkend v preklade medzi sebou a zároveň aj v preklade s L93, takže pri prestupe to vychádza na čakanie do 4 min. Pri 7,5 min. intervale na L93 je teda pochopiteľné, že ujde pre tebou 3 min. ?
Valec
To, čo Siemens predpokladá v LA nie je "električkobus" žilinského typu, ale vlastne plnohodnotný duo-truck (na rozdiel od toho O305 G2) s iným spôsobom odberu prúdu ako pri duobuse a podľa článku v HN si zdroj pohonu vozidlo manažuje samé. Naviac, za tých 30 rokov už technológia pokročila, takže nie je nutné budovať špeciálnu dráhu, nakoľko pantografy samostatne sledujú trolejové vedenie (ako vidno aj na videu, ak to náhodou nie je veľmi dobrá simulácia). Takže jediné, čo je potrebné zabezpečiť (okrem správneho rozchodu a držania sa určitého koridoru na ceste) je, aby v prípade odklonu z dráhy "nevyskočili" vyššie, ako je samotné trolejové vedenie.
Teda neviem, aké to bude mať prevádzkové a ekonomické (ne)výhody, ale z toho čo som videl mi to príde praktickejšie ako systém zo 70/80-tych rokov.