Reakcia na: Valec #202721:
Ja ten Essen spomínam len preto, lebo sa tam rovnako skúšal odber prúdu pomocou pantografu na inak cestných vozidlách, akurát, že v tam mali jazdiť v prevažnej miere po tej špeciálnej dráhe, ktorá je pri takomto odbere nevyhnutná. Teda za predpokladu, že to má byť hlavný predmet diskusie. Ono tam šlo len o krátkodobé skúsky a neviem či vôbec sa uskutočnili aj s cestujúcimi. Je tam aj jedna fotografia akéhosi dvojkĺbového hybridného vozidla, niečo medzi autobusom a električkou, podobného, ako sa aj dnes vyrábajú hlavne pre BRT- metrobus. http://citytransport.info/Scans/Merc_0_305_G2a.jpg Pantograf sa však hneď po krátkom čase neujal a po dráhe potom už jazdili úplne klasické autobusy a trolejbusy na svoj klasický pohon.Preto je otázne, či sa odber prúdu pomocou pantografu v praxi ujme aj v prípade Los Angeles navyše bez akýchkoľvek vodiacich koľajníc. Vozidlá budú mať problém , hlavne náhle, obchádzať na ceste prekážky aj keď aj keď podľa toho videa je tam určitá vôľa posúvaním celého zberača na vozidle. To skôr dávam šancu klasickým trolejbusovým zberačom.
Valec
OBahn tak ako je v linku popísaný systém z Essenu bol o čomsi inom, keďže po ňom premávali autobusy a štandardné trolejbusy - niekde v súbehu s električkami (najmä v podzemnom úseku v centre), avšak nikdy nemali odber prúdu z pantografu. Niektoré úseky sa pritom dodnes používajú.
Čo sa rozšírenia železnice týka... ono to dosť záleží aj od logistiky celej prepravy v oblasti... je možné, že dosť podstatná časť nákladu sa vozí z rôzneho zdroja do rôzneho cieľa, akurát majú spoločný úsek po diaľnici. V takom prípade môže byť praktickejšie voziť náklad kamiónom, ako presúvať jeden dva vozne z jednej fabriky do zriaďovacej stanice a po 100 kilometroch ich zas rozpájať.