Reakcia na: Valec #202721:
Ja ten Essen spomínam len preto, lebo sa tam rovnako skúšal odber prúdu pomocou pantografu na inak cestných vozidlách, akurát, že v tam mali jazdiť v prevažnej miere po tej špeciálnej dráhe, ktorá je pri takomto odbere nevyhnutná. Teda za predpokladu, že to má byť hlavný predmet diskusie. Ono tam šlo len o krátkodobé skúsky a neviem či vôbec sa uskutočnili aj s cestujúcimi. Je tam aj jedna fotografia akéhosi dvojkĺbového hybridného vozidla, niečo medzi autobusom a električkou, podobného, ako sa aj dnes vyrábajú hlavne pre BRT- metrobus. http://citytransport.info/Scans/Merc_0_305_G2a.jpg Pantograf sa však hneď po krátkom čase neujal a po dráhe potom už jazdili úplne klasické autobusy a trolejbusy na svoj klasický pohon.Preto je otázne, či sa odber prúdu pomocou pantografu v praxi ujme aj v prípade Los Angeles navyše bez akýchkoľvek vodiacich koľajníc. Vozidlá budú mať problém , hlavne náhle, obchádzať na ceste prekážky aj keď aj keď podľa toho videa je tam určitá vôľa posúvaním celého zberača na vozidle. To skôr dávam šancu klasickým trolejbusovým zberačom.
810zssk
Aky je teda tvoj navrh? Aby sa udelovanie sankcii neriadilo zakonom, ale nejakymi nahodnymi nikde nepisanymi pravidlami? Nesnazime sa nahodou hrat na pravny stat?