Chcem podotknúť, že ak sú intervaly dosť natiahnuté, automaticky klesá záujem ľudí vyčkávať na zastávkach najmä v horúčavách alebo daždi, a počet cestujúcich na prekvapenie môže týmto ešte viac poklesnúť čo už teraz badám. Doprava nie je dostatočne dotovaná ako už vieme , niektoré intervaly sú príliš osekané, dlhé a už nezaujímavé čo takmer nepoužiteľné pre cestujúcich ktorý sa niekam ponáhľajú. A tak týmto stráca v záujme takú linku používať. Busy v poslednej dobe sú čoraz prázdnejšie.... Ak by sme chceli dostať ľudí do Busov, treba prv radšej skrátiť intervaly, snažiť sa predĺžiť niektoré linky a presvedčiť, že to DP mysli naozaj dobre, že preferuje pohodlnosť, rýchlosť, a nie vystávanie na zastávkach a sedieť radšej v upchatých križovatkách. Dotovať dotovať a dotovať v opačnom prípade dovolím si povedať na tento doterajší stav. - Celé zle.
Pre platiacich cestujúcich s takýmito možnosťami existuje úplne jednoduché riešenie (používané v Nemecku či Británii) - predplatný lístok, ktorý neplatí v rannej špičke* s cenou o 20-30 % nižšou ako bežný PCL. Myslím (je to aj v tom grafe, ale aj moje skúsenosti tak hovoria), že popoludňajšiu špičku už veľmi riešiť netreba.
Ad dôchodcovia... v minulosti existoval PCL dôchodca špeciál, ktorý v pracovných dňoch platil v časoch od 9:00 do 14:00 a po 17:00, ale v kategórii dôchodca tvorili jeho predaje 0,15 % podiel, čiže v tejto skupine veľký záujem nebol (i keď to mohlo byť aj malým cenovým zvýhodnením a obmedzením aj popoludní).
môžeme filozofovať nad tým, v akom časovom rozpätí tú rannú špičku zadefinovať
vylukovy obeh : 3020 / 2093 / 2526/ 739. Vyziskalo sa skratenie Sv jazdy 2093 namiesto MA - BA, len MA - DNV s pokracovanim nahradnej supravy na 2526 ► v BA prechadza do vl.739 podla normalneho obehu. Pri meskani 2526 sa meskanie samozrejme prenasa na 739... Povodne podla GVD mal Sv 2093 prichod do BA uz 17:05, teraz realne dojde tou 2526 tak cca17:30-35... nic viac, nic menej...
Je potrebné sa vážne zamyslieť nad týmto riešením. v určitom kontexte sa mi to páči. Ak zohľadníme, že nemalý podiel cestujúcich nemá fixne určený čas cestovania počas dňa (napr. spomenutí mladší dôchodcovia idúci do záhradiek, matky na materskej dovolenke idúce do nákupných centier), bolo by celkom prospešné ich motivovať cestovať v sedle a pokúsiť sa aspoň mierne zotrieť rozdiely v počte cestujúcich medzi špičkou a sedlom.
Na podobnom princípe fungujú aj viaceré iné ekonomické subjekty, ktoré majú rôzne "happy days" alebo "happy hours".
Ty nevieš, že na Slovensku je in zavádzať nové a nové zľavy pre určité skupiny občanov a následne zvýšiť ceny pre tých posledných platiacich? Zrušenie zliav v rannej špičke nie je politicky priechodné, však by ťa dôchodcovia palicami ubili za to, že by si museli zaplatiť cestovné, keď "potrebujú" v pondelky a štvrtky mohli stáť pred LIDLom už 10 min. pred otvorením, aby sa mohli prehrabovať v novej akciovej ponuke.
Pred mesiacom som sa tu rozčuloval, že DPB požaduje poslať sťažnosť poštovou zásielkou, čo v prípade reklamácie nevytlačenia dvoch CL v celkovej hodnote 1,8 EUR mi prišlo ako nelogické.
Kvôli férovosti považujem za dôležité napísať aj pokračovanie príbehu.
Pokúšal som sa elektronicky podpísať sťažnosť, ale ten systém je tiež kategória sama o sebe...
Nakoniec som sa rozhodol, že to poriešim osobne, keď budem mať cestu okolo dopravného podniku.
Keď som sa vrátil z dovolenky, v mailoch na mňa čakalo vyrozumenie od DPB, že moja sťažnosť bola opodstatnená (na základe prebytku peňazí v danom automate) a vracajú mi 1,8 EUR. Včera mi dorazil aj šek, takže v tomto prípade musím dať dopravnému podniku maličký palec hore za kladné vybavenie reklamácie.
Možno by stačilo zrušiť bezplatné cestovanie dôchodcov v čase rannej špičky ? Ale nie, len si spomínam na cestovanie rannou 28 z DNV. Stáli sme na každej zastávke lebo tam vystupoval dôchodca idúci do záhradky. Ráno o 7.00. Neviem, či by niečo nestihol keby išiel povedzme o 9.00
Ano, smer je v podstate preddefinovana trasa po ktorej vozidlo ide a z nej to listuje zastavky - ide to nahodit aj ked nie je nahodena sluzba, ale musi ten smer byt nahraty v PP (myslim ze su tam tie smery po ktorych v CP ide aspon jeden spoj).
Aha, dik. Takze "smer" (predpokladam ze ma svoju databazu) je ako sa rozhodne ci spoj ukazuje zastavky smer Cilizska pre linku 75, 78, 201 ci 202 a podobne?
A este co je dolezite: ak by tato nahradna suprava z DNV meskala dlhsiu dobu (dajme tomu ze 60 min - hoci to by ju skor odriekli), tak ten vlak do Leopoldova nebude cakat a vypravia tam inu supravu. Na rozdiel od skutocneho priameho vlaku za ktory sice obcas vypravia nejaku nahradu ale do ciela v 99% pripadov ide aj povodna suprava.
No, to by sme mohli akykolvek prejazd supravy povazovat za priamy vlak. Faktom je ze cestujuci to standardne nema ako zistit. V cestovnom poriadku to nie je, v ziadnom ozname to neuvadzaju, ani nic podobne.
De facto to priamy vlak je, keďže mi to povedala samotná vlakvedúca. To, že je prečíslovaný, a teda technologicky ide o iný vlak, nie je pre bežného cestujúceho relevantné.
Nie, nie, priamy vlak to nie je - to co spomina Peon je vlak z Viedne, ktory bezne konci na hlavnej stanici, ale pocas vyluky v DNV a dalej je nahradeny mimoriadnym vlakom Devinska Nova Ves - Bratislava hl.st. Po tomto mimoriadnom vlaku ide suprava zrejme na predmetny osobak. Cielom je prave to aby z hlavnej stanice uz potom nemusela ist spat do DNV.
Cize zhrnutie:
1. Bezne ide vlak Wien - Bratislava hl.st. - Wien.
2. Kvoli vyluke z BA hlavnej nemoze ist spat do Viedne, preto je skrateny po Lamac.
3. V useku DNV - BA hlavna ide nahradna suprava, aby bol mozny prestup na vecerne IC; povodna suprava ide z DNV naprazdno do Lamaca a odtial s cestujucimi spat do Viedne.
4. Nahradna suprava po prichode do BA hlavnej dalej jazdi bezne vlaky.
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Valec
Ad dôchodcovia... v minulosti existoval PCL dôchodca špeciál, ktorý v pracovných dňoch platil v časoch od 9:00 do 14:00 a po 17:00, ale v kategórii dôchodca tvorili jeho predaje 0,15 % podiel, čiže v tejto skupine veľký záujem nebol (i keď to mohlo byť aj malým cenovým zvýhodnením a obmedzením aj popoludní).