Reakcia na: Z #20048:
Na tej kosickej pomalokrivodrahe som sa koncom augusta t.r. viezol s KT8D5 z roku 1986 (17 rocny voz) rychlostou 80 km/h

Ale uz odbocujem od toho, co som chcel. Vyhybky po hrote sa mi nezdaju. Operativne cuvat aj s cestujucimi, hoci aj zo zadnej plosiny "B" vozidla a napr. v takom centre sa mi zda prilis velkym hazardom. A napokon, ked sa jednou vyhybkou dostanes proti smeru, nasledujuca musi byt vlastne po hrote, aby si sa z protismeru zaradil do spravneho smeru po hrote. Takto by vsak sa dalo prechadzat len v jednom smere, preto by bola najlepsia asi kolajova splietka, uprostred s kolajovou krizovatkou. Po tej by sa standardne nejazdilo (iba v pripade vyluky), takze to by nebolo az take zle, az na to, ze by to bol pomerne drahy spas. Vybudovat aspon 4 taketo vyhybne by to vsak, podla mna, za pokus stalo.
Vladimír
Čo sa týka koľajových spojok, dnes sú predsa k dispozícii výhybky, cez ktoré sa dá krásne rýchlo prechádzať. Okrem toho, spojky môžu byť v blízkosti zastávok, kde by sa napríklad muselo aj tak brzdiť do zastávok, takže cestujúci by zdržanie nepociťovali. V dnešnej dobe sa už nedá povedať, čo je rýchlejšie, či bus alebo elina. Ide o to, čo si ako rýchlejšie postavíš. A električka v tomto ohľade v žiadnom prípade za busom nezaostáva.