Reakcia na: Ike #199803:
Ale ja predsa nie som rozculeny.Ale proste mi vadi taketo obhajovanie typu: kolko sa toho za socializmu vybudovalo. To je proste vyhovorka, ktora neobstoji, lebo na zapade sa toho vybudovalo ovela viac.
Ano keby to v 1989 bolo naopak, ze u nas je fantasticka infrastruktura a na zapade si ju musia budovat ok. Vtedy by sa tym dala obhajovat ta nesloboda a monstroznost toho zriadenia.
Ja samozrejme nevnimam CSSR ciernobielo. Mne sa vtedy zilo uzasne, v 1989 som mal 6 rokov, cize MŠ - proste užas a mal som aj Lego. ?
Ike
Na druhej strane, pri "plánovaní" dopravných projektov existovali aj také, kde sa situácia v budúcnosti podcenila, resp. naopak precenila. Metro v Bratislave považujem za projekt, ktorý bol výrazne precenený. V dobe keď sa uvažovalo o metre bolo nereálne aby bolo rentabilné a už najmenej skúsení demografi museli pomocou modelov vedieť, že ani tak skoro rentabilné nebude. Často ale išlo o ideologické zvyšovanie počtu obyvateľov a pričleňovanie okolitých obcí, len aby sme mali miliónovú Bratislavu a mohli si povedať, že to už metro byť musí.
Asi najväčší fail v tomto smere bola železničná stanica v Rožňave. A druhý by rozhodne bolo metro v Bratislave, ktoré by sa podľa mňa dostalo v súčasnosti do takého štádia, že by sa začalo rušiť a rozoberať.
Čo Bratislava potrebuje je električkový obchvat, rýchlejšiu premávku električiek a čo najmenej úrovňových križovaní. A hlavne stavať trate. Trocha to preženiem, ale keby sme boli Budapešť alebo Viedeň, tak nám električky jazdia pomaly tam, kde dnes autobusy.