Reakcia na: Spencer #199797:
Ja osobne by som komunistov do jedného vreca nehádzal. Z hľadiska dopravného sa v Bratislave realizovalo zopár projektov, ktoré (čisto z dopravného hľadiska) môžeme hodnotiť ako pozitívne s pozitívnym dopadom na konkrétne dopravné riešenie v budúcnosti (hoci sú v tieni likvidácie historicky hodnotných uzemí a budov): uvádzam napríklad železničný uzol a jeho preložku, nosné komunikácie (Pražská, Šancová, Rožňavskú, Vajnorskú a pod.), ktoré by dnes určite chýbali. Boli to projekty, kde sa (či nechtiac, ako napríklad pri výstavbe panelákov, kde sa použili zámerne odolnejšie materiály s tým, že aj tak sa samotná stavba bude realizovať odfláknuto, alebo vedome) myslelo na budúcnosť, čo sa o dnešných projektoch (ktoré sa riešia za predpokladu že doprava, počet obyvateľov a mobilita je nemenná) nedá povedať (napr. bratislavská časť D1). Na druhej strane, pri "plánovaní" dopravných projektov existovali aj také, kde sa situácia v budúcnosti podcenila, resp. naopak precenila. Metro v Bratislave považujem za projekt, ktorý bol výrazne precenený. V dobe keď sa uvažovalo o metre bolo nereálne aby bolo rentabilné a už najmenej skúsení demografi museli pomocou modelov vedieť, že ani tak skoro rentabilné nebude. Často ale išlo o ideologické zvyšovanie počtu obyvateľov a pričleňovanie okolitých obcí, len aby sme mali miliónovú Bratislavu a mohli si povedať, že to už metro byť musí.
Asi najväčší fail v tomto smere bola železničná stanica v Rožňave. A druhý by rozhodne bolo metro v Bratislave, ktoré by sa podľa mňa dostalo v súčasnosti do takého štádia, že by sa začalo rušiť a rozoberať.
Čo Bratislava potrebuje je električkový obchvat, rýchlejšiu premávku električiek a čo najmenej úrovňových križovaní. A hlavne stavať trate. Trocha to preženiem, ale keby sme boli Budapešť alebo Viedeň, tak nám električky jazdia pomaly tam, kde dnes autobusy.
mark178