ak má byť základný 15 minútový prestupný, tak určite by som privítal platnosť 20 minút (aj keď osobne by som to nikdy nevyužíval, nakoľko aj do centra mi trvá cesta viac než 20 minút.
Je to síce blbosť, ale mňa by naopak potešil 60 minútový neprestupný lístok za menej ako 90 centov. Keďže neprestupujem, tak neznečisťujem tú zastávku, kde iní prestupujú, teda pre dopravný podnik som menej nákladný ako ostatní čo prestupujú. Taktiež ušetria na mne nástupy a výstupy z vozidla, čiže menej emisií a meškania kvôli čakaniu na výmenu cestujúcich. ?
Toto je vseobecne znamy radoby argument DPB v style: "cestujucibytozneuzivali"?
Prudke vypadky v trzbach by som neocakaval. Tazko predpovedat ako by sa spotrebitel zachoval. Ale v kazdom pripade si myslim, ze prave dnesne nastavenie "vytvara" do urcitej miery "cierne jazdy". Cize radsej cestujuci s lacnejsim listkom, ako "cierny" po prestupe na jednu zastavku trebars SAV - HL. ST., Drobneho - Stepna, Magurska - Klenova a obdobne...
Vobec to neudavam podla seba. Ja v bratislavskej MHD cestujem minimalne, ale to bude asi tym, ze v BA nezijem ?
V roku 2000 sa zavadzala casova tarifa s troma "zakl." CL: 10/30/60min., neskor sa preslo do dvojvariantu 15/60min. Opakujem, som za co najjednoduchsi system bez mnozstva vynimiek. Cize oba mnou navrhovane CL, ako prestupne, s rozsirenou casovou platnostou na 20min. - CL je v europskych mestach asi vseobecne najrozsirenejsi druh "najkratsieho" CL...(?) Ten 80min. preto, aby sa zjednotila casova platnost vo vsetkych dnoch rovnako. Takze ako "konsenzus" medzi 60/90min. mi prislo najvhodnejsich prave 80min.
Je to iba moja sukromna uvaha, tak to treba aj brat...
To som prehlidol. ?
Predĺženie na 20 min. a naviac jeho sprestupnenie znamená, že sa časť cestujúcich presunie z cenovej hladiny 0,90€ do 0,70€. Otázka teraz znie (ja to teda neviem), ako veľká je táto skupina a ako veľká je tá skupina, ktorej cestovné zvýšiš na 1€. Lebo nakoniec sa môže stať, že celkové tržby ja jednorazové lístky sa znížia.
mám taký pocit, že každý by najradšej zmenil platnosť najlacnejšieho lístka podľa seba tak nech majme 24 minútový základný lístok, ten vyhovuje aj mne ☺
Podľa mňa existencia 80 minútového lístka nedáva moc zmysel. Keď už niekto musí cestovať 60 až 80 minút v jednom smere, tak
- buď ide šialene komplikovanými spojmi a x prestupmi - viacej sa mu oplatí asi taxík alebo iný individuálny odvoz
- alebo má niekde po ceste medzizastávku na napr. 30 minút (nákup, banky, atď,), ale potom mu nič nebráni kúpiť si dva samostatné lístky. Možno to vyjde trošku drahšie ako 1 euro, ale jednorázovo ho nezničí. Ak takto cestuje pravidelne, kúpi si PCL alebo auto a zvezie aj susedov. ?
Ja zasa nie tak celkom rozumiem otázkam typu "Mne pripadá neprestupný lístok v prestupnom systéme ako zbytočné vnášanie chaosu do systému".
Existuje predsa x príkladov zo zahraničia, kde existuje prestupný systém a v ňom lístok typu "Kurzstrecke" ktorý je neprestupný. A nikomu to divné nepríde. Skôr mi príde divné, že v takom Tábore existuje prestupný lístok s platnosťou 4 minúty.
Každopádne, nemám presne vyhranený názor na to, či prestupný alebo nie.
Pri presunoch hlavne vrámci centra je takých prípadov dosť. Nevidím dôvod, prečo by 15-minútový lístok nemohol byť tiež prestupný. Ak sa už raz zaviedla prestupná tarifa, a priame linky sa rušia s odôvodnením, že máme prestupný systém, tak by mal byť prestupný vždy. Mne pripadá neprestupný lístok v prestupnom systéme ako zbytočné vnášanie chaosu do systému. Nerozumiem, prečo by 15 minút malo byť nejak málo na legálne cesty s prestupom. Vyhľadávače v dnešnej dobe nájdu zaujímavé trasy s prestupmi, ktoré sa za 15 minút dajú bez problémov stihnúť.
To sa divím, že prečo radšej tie 15-minutové lístky rovno nezrušia, keď ten cenový rozdiel je taký malý.
Mne by sa pozdaval 15min. neprestupny zmenit na 20min. PRESTUPNY, v cene dnesneho 15min.(0,70.-)
CL 60min. zmenit na 80min. aj v so/ne+sviatok(zjednotena platnost) v cene 1,00.-
Ustredny motiv casovej tarify je predsa prestupnost, cize nevidim dovod na neprestupne CL. Rozumiem dovodom takehoto opatrenia u miest s metrom a pod.(DPhl.m.P...)
Na tom elektrobuse ma dnes prekvapilo, že ide pomerne ticho. Keď som išiel tým vo Viedni, tak ten vydával poriadny hluk... Rozmýšlam, či to nebola nejaká porucha tam...
A elektromobiloch - autách som však niekde čítal, že sú veľmi tiché a pre chodcov tým pádom potenciálne nebezpečné..
Suhlasim ze rozdiel medzi cenou 15 a 60 minutovym listkom by mohol byt vacsi. Ale zas cenotvorba nemoze byt o strielani z brucha. Rozhodne nesuhlasim s prestupnostou 15 minutoveho listku.
Zrusenie zlavnenych papierovych CL nepovazujem rozhodne za dobry napad, rozmyslaj aj v kontexte IDS.
Pokial ide o pokutu, suhlasim, ale zda sa ze DPB nema zaujem ju zvysovat (nevyuziva ani sucasne zakonne moznosti). Osobne by som bol toho nazoru ze vyska pokuty by mala byt dynamicka: pri prvom prichyteni za iste obdobie nech zostane taka ako dnes, ale pre notorickeho cierneho pasaziera nech postupne stupa az na tych 100 eur.
Kazdopadne dufam ze v auguste uz dojde k zmene ceny hodinoveho CL na 1 euro a nie len zdrazovaniu PCL.
Myslíte, že by bolo lepšie keby zmenili JCL nasledovne?
Krátkodobý prestupný 15 min. = 0,50€ (zlacnenie o 0,20€ a "sprestupovanie")
Základný hodinový prestupný 60 min. = 1,00€ (zdraženie o 0,10€)
Tým, že by sa hodinový lístok stál základným by sa pokuta mohla zvýšiť na 100€
Viacerí si totiž nekupujú lístky, lebo idú len krátku vzdialenosť, keďže 0,70€ je dosť vysoká cena. Zároveň by sa zjednodušili nepraktické ceny a vydávanie
Možno by sa mohli zrušiť aj zľavnené CL. Dosť by sa to zjednodušilo a "spropagovali" PCL
Zmeniť zobrazenie
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
Jadran