Reakcia na: Marcelllooo #194519:
Určite by sa pri tom vo vsetych nasich ustavoch vyvinuli jedinečné riešenia a systémy. A koľko by to nakoniec stálo je už menej dôležité.. A to, že sa to všetko do tej dvojrúry nezmestí by nám došlo až potom, kedy by 'metro' zostalo stáť, keďže na filiálnom čaká regio na príchod tgv (máš aspoň základný prehľad o trakciach a zabezpecovacich systémoch ?) a ako na potvoru všetci využívajú tú istú rúru lebo splnomocnený oprávnene požiadal a myslel si, aké vynikajúce to bude. Všetci by na to kývli.
Ike
Pri odhade (povedzme, volebný prieskum) platí to, čo si napísal. Je iné, keď v Poltári sledujem preferencie volebných strán a spýtam sa desiatich ľudí, lebo by mi vyšlo, že 100 % bude mať SMER a iné, keď robím vzorku na najpestrejšom a najväčšom možnom súbore (povedzme, sci-fi 1 000 000 ľudí po celom Slovensku).
Pri interpretácii platí presný opak. Keď ti z preferencií za celé Slovensko vychádza, že 40 % volí Smer, nedáva Ti to žiadny zdôvodnený predpoklad aby si povedal, že v Bratislave-Starom Meste bude 40 % voliť Smer, alebo v Medzilaborciach, alebo v Dunajskej Strede.
Pri tvojom tvrdení, že ročný rast áut na Slovensku je 1% platí presne toto. Môže to byť 0,01 % v Medzilaborciach a môže to byť 7% v Bratislave - keď použiješ presnejšie výsledky, ktoré - podľa toho ako sa tváriš, tvoria objektívnu bázu tvojich tvrdení.